sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:149

הנאצלה , וכי הוא הפר [ בכך ] את השבועה בכתב שנגזרה על [ בני ] עדתו ] . מראד ] ביקש ממנו [ לשלם ] את הסכום הנזכר . [ עאזר ] נשאל על אודות העניין וענה , כי הוא לא ידע את אשר התחייבה עליו עדתו בכתב , ו [ אף ] לא זכר את עצם כתיבה השבועה , וכי הוא עמד בפתח כנסיית הקבר ונכנס אליה כדי לתרגם לקתולים בעת הדחק , בהעדר אדם זולתו [ היכול ] לתרגם לקתולים . הואיל וכך , נאל ץ לעשות זאת ולהיכנס לכנסיית הקבר . אז ביקש ממנו [ הקאדי ] לאמת את טענתו , והוא הביא את מולאנא עלי צילבי בן מצטפא , האחראי על ירושות אנשי הצבא בירושלים הנאצלה , תרבה מעלתו , חאג' מוסא בן מחמד יניצ'רי מצודת ירושלים הנאצלה ששומר הסף של כנסיית הקבר הנזכרת והמון רב של מוסלמים ואנשים יראי שמים מבין אלה המייחדים את שמו של האל , ומשנתבקשו להעיד כחוק הם העידו באורח חוקי , מקובל ובדרך חוקית בהתאם לטענתו של עאזר הנזכר . בהתאם לכך התברר , כי עאזר הנזכר לא נכנס לכנסיית הקבר , אלא כמתורגמן לקתולים בשל הצורך , וכי הוא לא ידע על אודות השבועה , כי אין להאשימו באופן חוקי וכי אין לפגוע בו . התובע הנזכר שיחררו . לא הוכח נגדו דבר באופן חוקי ומושב בית הדין ננעל בכך . [ הדבר ] נרשם ב גו [ בחודש ] גימאדא אל ת'אני מחודשי שנת . 963 145 לבוש היהודים בבית הכנסת [ 268 / 58 ] [ זהו ] העתק של מסמך שנרשם על פי היתר של מולאנא עמוד התווך של השופטים והפוסקים מחי אל דין אפנדי השופט החנפי , [ וזהו ] תוכנו : זהו אירוע שנרשם באופן מפורט והתאמת בדרך ברורה במושב בית הדין של השריעה הנאצלה ובמעמד הנאצל בירושלים הנאצלה והנצורה , ירוממה אללה יתעלה , יגדלה , ינצרה ויהדרה . בפני מולאנא עמוד התווך של ממלאי המקום והסגנים בחיר חכמי הדת בעלי הבינה , מחי אל דין אפנדי השופט החנפי , אשר כתב ידו הנכבד מופיע בראש [ המסמך ] הדומה לזה , ינציח אללה את מעלתו ורוממותו ויתמלאו כל משאלותיו , הופיע תפארת [ האנשים ] המצוינים והדר [ האנשים ] השווים [ במעלותיהם ] חסין צובאשי העיר ירושלים הנאצלה , תרבה גדולתו , ועמו קבוצה מעדת היהודים אנשי החסות המתגוררים בירושלים הנאצלה , והם : אבראהים , יוסף בן עבד אל כרים , סלמון בן מוסא שלאל ויהודא . [ הם הופיעו ] בבוקר היום שתאריכו [ מצוין בתחתית מסמך זה . הצובאשי ] האשימם בלבישת [ בגדי ] מוסלמים בבתי הכנסת שלהם , [ וטען ] שהם הפרו את אשר התחייבו עליו ועברו [ על החוק . [ הוא ביקש להטיל עליהם את אשר מחייבת השריעה . הם נשאלו על אודות העניין וענו , כי לפי מנהגם הרווח מאז ומתמיד הם לובשים את מיטב בגדיהם בבתי הכנסת שלהם בזמן שהם עובדים את האל שלהם ומשלשלים את טליתותיהם מעל לראשיהם , וכי אין לו זכות לאסור עליהם לעשות זאת מאחר ובידיהם מסמך המעיד לטובתם בעניין זה . או אז ביקש מהם [ הקאדי ] ראיה [ לכך , [ והם הציגו העתק של פסק הלכה מטעם 4 במקור : "אל קסאם אל עסכרי . " בדרך כלל היה הקאדי אחראי לחלוקת הירושות בין היורשים , אלא שאנשי"צבא , אשר היו כפופים למרותו של ה"קאדי עסכר , " גם ירושותיהם טופלו על ידי פקיד נפרד , שנקרא "אל קסאם אל עסכרי . " וראה 5 "Kassam " , 2 רוסרה מלה . 24 6 באפריל . 1556

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help