sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:128

115 יהודי שהתאסלם ושב ליהדות [ 225 / 1 ] התעודה [ בעניינו ! של באביר באכיר אבו אל עיש תבע את אבראהים בן יוסף היהודי בטענה , כי הוא אמר ' את שתי העדויות והוכתר בכתר האסלאם [ בהיותם ] בספינה בדרכם מארץ מצרים לארץ טריפולי . [ אבראהים ] נשאל על אודות העניין והכחיש . [ הקאדי ] חזר בפניו על השאלה פעם אחר פעם , בעוד [ אבראהים ] עומד בתוקף על ההכחשה . אז ביקש [ הקאדי ] את התובע באכיר [ להביא ] ראיה שתעיד על כך נגדו . או אז הביא [ התובע ] את חאג'י דרמש אבן אחמר מקיסאריה וחאג' עלי אבן מחמד מאדנה . [ הקאדי ] ביקש מהם להעיד על אשר הם יודעים בעניין זה . שניהם העידו כי היו בדרכם מכיוון מצרים לעבר ארץ הצפון בספינה , וכי אבראהים הנזכר היה עמם [ כשהוא לבוש ] כדוגמת היהודים . איש מתושבי עזה , שאין הם יודעים את שמו , הביר אותו ואמר לו : "מדוע אתה לובש בגדי יהודים לאחר שהתאסלמת " ? ונזף בו . אז אמר [ אבראהים שוב ] את שתי העדויות , השליך את המצנפת הצהובה ולבש בגדי מוסלמים והמשיך [ לנהוג ] כך עד אשר פגשוהו בטריפולי והוא עודנו מוסלמי . לאחר מכך , לפני תאריכו [ של מסמך זה ] ביום שישי [ ב 2 [ ו בחודש תאריכו [ של מסמך זה ] מצאו חאג' דרמש בשכונת היהודים כשהוא חובש מצנפת צהובה . [ אבראהים ] הכחיש זאת . אז בא [ באכיר ] למושב בית הדין של השריעה הנאצלה והודיע על כך . [ אבראהים ] הנזכר הובא [ לבית הדין ] ונתבע על כך . שני העדים הנזכרים העידו באורח חוקי בפניו , בי הוא אמר ק ודם לכן את שתי העדויות כפי שצוין לעיל . [ הדבר ] נרשם ב 6 ו בחודש שעבאן שנת ' . 937 1 במקור : "נטק 2 . " שתי העדויות : "אין אל מבלעדי אללה- ו"מדומד הוא נביאו , " אשר האומר אותן נהיה למוסלמי על פי האסלאם . ג הכוונה לעיר טריפולי הצפונית , זו שבלבנון של ימינו . 4 הכוונה לקיסרי שבאנטוליה . 5 במקור : "בלאי אל שמאל 6 . " במקור : "אקר , " שפירושו.- "אישר . " 7 במקור.- "עמאמה , " שהוא כיסוי הראש המסורתי , ואשר ? צבעיו משתנים . פרטים רבים ראה אצל דתי , בגדים , עמי 05 ג-ו 1 ג . הצהוב היה הצבע שיוחד ליהודים כדי להבדילם מאחרים , וכיסוי הראש הוא הבולט והמתאים מכול לצורך זה . וראה להלן , תעודה מסי 42 ו . 8 מילולית.- ממשיך עדיין באסלאם . 4 9 באפריל . isji

יד יצחק בן-צבי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help