sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:ט

לשרת את הלימוד האינטנסיבי בכיתה ובבית . על מנת למנוע כתיבה בתוך הספר , רצוי שהמורים יצלמו אותן מפות אשר תשמשנה עזרים דידקטיים תוך כדי תהליך ההוראה . מושגים ושמות מודגשים בגוף הטכסט , כאשר בשוליו ניתנים ההסברים וההרחבות . לרוב בא ההסבר במקום הראשון שמוזכר בו השם או המונח . לעתים , בגלל ריבוי ההסברים , נאלצנו בעזרת כוכבית להפנות את הלומד לביאור בעמוד אחר . השאלות משולבות בתוך הפרק ומתייחסות למקורות , למפות , ולמאמרים נוספים . השאלות נבדלות זו מזו בדרגתן . יש ביניהן הדורשות רק "הבנת הנקרא , " יש הדורשות מיומנויות ( גיאוגרפיות , לשוניות ) וחלקן — שאלות לניתוח והשוואה . בסוף כל דיון צורפה ביבליוגרפיה מצומצמת . רשימה נרחבת יותר ימצאו המורה והתלמיד בחוברת הביבליוגרפית על ירושלים לדורותיה , בהוצאת משרד החינוך והתרבות ויד יצחק _בן צבי . ( 1992 ) טוב יעשו המורים המשתמשים בספר , אם יוסיפו קטעים ומאמרים על פי שיקול דעתם . ספר הלימוד הוא קובץ עזר הבא להנחות הן את התלמיד והן את המורה , והוא איננו בבחינת "כזה ראה וקדש . " ראשיתו של הספר בהנחת היסודות בריכוזו של מיכאל גרינצוויג . בשלב זה סייעו גם גדי וכסלר ושמעון יהב . ד"ר צבי צמרת , מנהל יד יצחק בן צבי , עקב , המריץ ודירבן , קרא את כתב היד והעיר הערות חשובות מצד התוכן וההיבט הדידקטי . צוות תוכניות לימודים במשרד החינוך ובעיקר מיכל פדואה , עקיבא דורון וחיה רגב , השקיעו מזמנם וניסיונם ועקבו מקרוב אחר מלאכת הכתיבה . חברי ועדת הספר והיועצים שהשקיעו מזמנם יעמדו כולם על הברכה . ד"ר דורון נידרלנד וחנוך בן פזי _, חברי הצוות העוסק בכתיבת הספר הבא "מישור החוף , " היו גם הם לעזר בעצותיהם . שלומית משולם עבדה עמנו כתף אל כתף , סייעה ויעצה בכל שלבי הכנתו של הספר , והקדישה לו את מיטב זמנה . ועוד יבורכו : חננאל גולדברג שעסק במסירות בהכנת הספר ובהבאתו לדפוס ; עובדי מסדרת יד בן צבי שסדרו את הספר במיומנות רבה י עובדי ספריית יד בן צבי שסייעו בידינו בכל עת . המעמדת נעמי אלטרץ והכרטוגרפית תמי סופר שהכינה את מכלול המפות לספר . מהדורה זו הנה מהדורת ניסוי . חשובה לנו מאוד תגובת המשתמשים בספר — הן זו של המורים והן של התלמידים . הנכם מוזמנים להעביר אלינו את הערותיכם . ולסיום , אין הלומד את תולדות העיר יוצא ידי חובתו אלא אם למד להכיר את העיר בכל חושיו וברגליו , מכאן שהסיור הלימודי הוא חלק בלתי נפרד מהליך הלמידה . ירושלים , מרחשוון תשנ '' ה

יד יצחק בן-צבי

ישראל. משרד החינוך. המינהל הפדגוגי האגף לתכניות לימודים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help