sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

העברי", "חוגים" ( . בתי הספר שנבחרו בחיפה ) המהווים את קבוצת הביקורת במחקר ( מאכלסים תלמידים משכונות המאופיינות ברמה סוציו­אקונומית גבוהה, זאת כדי לשמור פחות או יותר על חתך סוציו­אקונומי דומה בין קבוצת המחקר בקיבוץ לבין קבוצת הביקורת בעיר . היחס בין בנים לבנות בשני המגזרים ) קיבוץ ועיר ( הוא דומה : 38 בנות בעיר ו­ 41 בנות בקיבוץ; 31 בנים בעיר ו­ 30 בנים בקיבוץ . ג . בלי המחקר ממצאי המחקר מבוססים על שאלון אנונימי למילוי עצמי, אשר נמסר לתלמידים בכיתה . התלמידים מילאו את השאלון בנוכחות החוקרים . נוכחות זו סייעה לחוקרים לוודא שמילוי השאלון היה אמין ורציני . השאלון הורכב מחמישה חלקים : גחלק הראשון ) להלן : פרק ב' ( יש שאלות פתוחות וסגורות על דפוסי הצריכה והטעם של הנחקרים בתחום התקשורת ) צפייה בתכניות טלוויזיה, האזנה לתחנות ולתכניות רדיו, קריאת עיתונים וספרים, העדפות מוסיקליות ( . שאלות אלה נבחרו מתוך הנחה כי החשיפה הרחבה לאמצעי התקשורת של נוער בעולם המערבי ) 1982 Postman, ( תיתן את אותותיה גם בדפוסיו הלשוניים . הנחנו כי מיפוי ערוצי הצריכה והטעם התקשורתיים של הנוער יסייע לנו להבין, ולו חלקית, את ההתנהגות הלשונית של בני הנוער בקיבוץ . גחלק השני של השאלון ) להלן : פרק ג' ( יש שאלות פתוחות, הנוגעות למאפייני הפולקלור הלשוני שנוצר בין התלמידים לבין עצמם­ 1 . מלות ברכה ) greetings ( ופרידה ) farewells ( . 2 . . כינויים ושמות חיבה . 3 . . בדיחות 4 . שירי חברותא ) מלים ומנגינות שחיברו הנערים והנערות, או מלים חדשות שהותאמו למנגינה מוכרת ( . 5 . שירים שחוברו להם מלים חדשות . בחלק השל < ש < ) להלן : פרק ד' ( ניתנה לנחקרים שאלה פתוחה, אשר בה התבקשו לציין חמישה ביטויי סלנג אופייניים להווי בני שכבתם בבית הספר ) בתוך הכיתה או מחוצה לה ( ­ ביטויים שזר לא יבינם . חלק זה נועד למפות 12

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help