|
Page:12
העברי", "חוגים" ( . בתי הספר שנבחרו בחיפה ) המהווים את קבוצת הביקורת במחקר ( מאכלסים תלמידים משכונות המאופיינות ברמה סוציואקונומית גבוהה, זאת כדי לשמור פחות או יותר על חתך סוציואקונומי דומה בין קבוצת המחקר בקיבוץ לבין קבוצת הביקורת בעיר . היחס בין בנים לבנות בשני המגזרים ) קיבוץ ועיר ( הוא דומה : 38 בנות בעיר ו 41 בנות בקיבוץ; 31 בנים בעיר ו 30 בנים בקיבוץ . ג . בלי המחקר ממצאי המחקר מבוססים על שאלון אנונימי למילוי עצמי, אשר נמסר לתלמידים בכיתה . התלמידים מילאו את השאלון בנוכחות החוקרים . נוכחות זו סייעה לחוקרים לוודא שמילוי השאלון היה אמין ורציני . השאלון הורכב מחמישה חלקים : גחלק הראשון ) להלן : פרק ב' ( יש שאלות פתוחות וסגורות על דפוסי הצריכה והטעם של הנחקרים בתחום התקשורת ) צפייה בתכניות טלוויזיה, האזנה לתחנות ולתכניות רדיו, קריאת עיתונים וספרים, העדפות מוסיקליות ( . שאלות אלה נבחרו מתוך הנחה כי החשיפה הרחבה לאמצעי התקשורת של נוער בעולם המערבי ) 1982 Postman, ( תיתן את אותותיה גם בדפוסיו הלשוניים . הנחנו כי מיפוי ערוצי הצריכה והטעם התקשורתיים של הנוער יסייע לנו להבין, ולו חלקית, את ההתנהגות הלשונית של בני הנוער בקיבוץ . גחלק השני של השאלון ) להלן : פרק ג' ( יש שאלות פתוחות, הנוגעות למאפייני הפולקלור הלשוני שנוצר בין התלמידים לבין עצמם 1 . מלות ברכה ) greetings ( ופרידה ) farewells ( . 2 . . כינויים ושמות חיבה . 3 . . בדיחות 4 . שירי חברותא ) מלים ומנגינות שחיברו הנערים והנערות, או מלים חדשות שהותאמו למנגינה מוכרת ( . 5 . שירים שחוברו להם מלים חדשות . בחלק השל < ש < ) להלן : פרק ד' ( ניתנה לנחקרים שאלה פתוחה, אשר בה התבקשו לציין חמישה ביטויי סלנג אופייניים להווי בני שכבתם בבית הספר ) בתוך הכיתה או מחוצה לה ( ביטויים שזר לא יבינם . חלק זה נועד למפות 12
|

|
|