sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

המחקר הנוכחי מתבסס בעיקר על ניתוח­תוכן­איכותי של ראיונות­ עומק פתוחים . ניתוח תוכן איכותי ) Qualitative content analysis ( מבקש להגדיר "למה", בעוד ניתוח התוכן הכמותי ) Quantative ( מבקש להשיב על "מה, היכן, מתי וכיצד" ­ כך טוענת מוסטין ) 119 : 1985 B . Mostyn, ( . ברלסון טוען, שההבחנה בין ניתוח כמותי לאיכותי הוא "בין שכיחויות לבין משמעויות ממשיות" ) B . Berelson, 1971 ( . יש הסבורים שכימות הוא הכרח, אך לעתים מפסידים ע''י הדיוק את ה''אמת" ולא מגיעים לרבדים עמוקים של המסקנות ­ מסבירה נעמה צבר ) נ . צבר­בן­יהושע, 1990 : 90 ( . גם לייט ופילמר, במאמרם על דרכים לכמת נתוני מחקר איכותי, מדגישים, כי בשל הענקת סמלים מספריים לתיאורים הולך לאיבוד חלק מהפירוט התיאורי ) 1982 R . J . Light, D . B . Pillemer, ( . צבר מוסיפה, כי במחקר האיכותי העניין הוא בתהליכים יותר מאשר בתוצאות ) ב''למה" שהתכר לעיל ( . החוקר אינו מבקש לאשר השערות שהיו לו בראשית המחקר או להפריכן, הוא מנתח את הנתונים באופן אינדוקטיבי . תפיסתו מתגבשת עם הצטברות הנתונים והתיאוריה נבנית נדבך על נדבך . הגישה האיכותית מייחסת חשיבות למשמעות הדברים בעיניהם של הנחקרים ) צבר,0991­ . 12­ 25 ( . בכך הולכת צבר בעקבות גובה ולינקולן, הקובעים שיש להפיק היסקים מתוך התוכן עצמו ולא מתוך הנחות או מקרים עיוניים ) 1981 E . GGuba, U . S . Lincoln, ( . צבר הולכת צעד נוסף וטוענת, כי התהליך של ניתוח התוכן "איננו 'מדע' אלא אמנות אינטלקטואלית" ) שם, 88 ( . בדומה לה אומר גם רוברט ובר, שניתוח תוכן הוא בחלקו "מעשה אמנות" ) R . P . Weber . 1 990 : chp3 . ( . ב 2 . הראיונות כלי המחקר העיקרי היה סדרת ראיונות­עומק עם האליטה התנועתית והפוליטית, בהווה ובעבר הקרוב, בעיקר בתק"ם . בתכנון הראיונות הוקפד על התהליך המומלץ ע''י צבר ) שם,56­ 66 ( , פוטר ומלקי ) 052­ 247 : ,J . Potter,M . Mulkay1985 ( , וברנר ) M . Brenner 351­ 152 : 1985 ( , והם התנהלו ברובם, באורח לא­פורמלי ושגרתי למדי, כהמלצת ואן די וין ועמיתיו ) 36­ 37 : 1985 LVan Dee Veen, ( , במאמרם על האינטראקציה בין מראיין ומרואיין . בעקבות ההמלצות בספרות המתודולוגית היה כל ראיון מובנה רק למחצה, אך מודרך וממוקד במובן זה, שהיה קיים "מדריך ראיון" ­ רשימת נושאים אותם ביקש המראיין להבהיר . סדר העלאת הנושאים לא נקבע

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help