sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

המקרה הזה יכול ללמד אתכם הרבה על היחס שלי למתמטיקה - אבל לא את התמונה המלאה . מעניין שאהבתי פיזיקה בבית הספר התיכון, אף על פי שפיזיקה מסתמכת במידה רבה בדיוק על אותו חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי שסירבתי ללמוד בשיעורים של גברת סמית . למה ? כי לפיזיקה יש מטרה ברורה . אני זוכר בבירור איך בזמן אליפות הבייסבול המורה לפיזיקה הראה לנו איך אפשר להשתמש בנוסחאות התאוצה הבסיסיות כדי להעריך לאיזה מרחק הכדור נחבט . זה היה מגניב - ולאותה נוסחה יש עוד הרבה יישומים חברתיים חשובים . באוניברסיטה נהניתי מאוד ללמוד על תורת ההסתברות, כי גם היא עזרה לי להבין מצבים במציאות . במבט לאחור אני מבין עכשיו שלא המתמטיקה הרגיזה אותי בתיכון, אלא עצם העובדה שאף אחד לא טרח להסביר לנו בשביל מה אנחנו לומדים אותה . אם האלגנטיות של הנוסחאות לא מדליקה אתכם כשלעצמה - ואותי היא בהחלט לא מדליקה - נשארתם עם הרבה נוסחאות מייגעות ומכניות, או לפחות ככה לימדו אותן אז . וזה מביא אותנו לסטטיסטיקה ( שכוללת את תורת ההסתברות, למטרות הספר הזה ) . אני אוהב סטטיסטיקה . בעזרת סטטיסטיקה אפשר להסביר כל דבר, מבדיקות דנ"א ועד האיוולת שבמילוי לוטו . סטטיסטיקה יכולה לעזור לנו לזהות גורמים שקשורים למחלות כמו סרטן ומחלות לב . היא יכולה לעזור לנו למנוע העתקות במבחנים משווים . סטטיסטיקה יכולה אפילו לעזור לכם לנצח בשעשועוני טלוויזיה . כשהייתי ילד היתה תוכנית טלוויזיה מפורסמת שקראו לה עשינו עסק ( Let's Make a Deal ) , עם מנחה מפורסם לא פחות, מוֹנְטי הוֹל ( Monty Hall ) . בסוף כל תוכנית המתחרה הכי מצליח היה עומד עם המנחה מול שלוש דלתות גדולות : דלת ,1 דלת 2 ודלת 3 . מונטי הול היה מסביר לו שמאחורי אחת הדלתות נמצא פרס נחשק במיוחד מבוא  13

ידיעות אחרונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help