sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

החברה . ואלה יצרו בתורם בעיות קשות של דיכאון, אובדנות והתפרצות מגפת האופיואידים . ומי שמנסה להימלט מהשלכות האינדיבידואליזם אל מרחבי הקולקטיביזם נופל פעמים רבות לתהום של שנאת זרים, תיאוריות קונספירציה וזעם שעולה על גדותיו . חוסר היכולת של המערב, ובאופן ספציפי של האמריקאים, לרכך את האינדיבידואליזם במשפחתיות, בקהילתיות ובלאומיות בריאה הוא קרקע פורה שמצמיחה בעיות רבות וקשות . זינגר וסניור מראים שהישראלים, מבלי שהתכוונו לכך, יצרו פתרונות לבעיות הללו . מתברר שבדיוק כפי שחזה הרצל ב"אלטנוילנד", מדינת היהודים אכן נהפכה למעבדה שייצרה ידע חדש, ידע שהוא פתרון לחלק מן הבעיות הקשות של המערב . אך בניגוד למה שכתב הרצל, הבעיות שהישראליות יכולה לפתור אינן בעיות מבניות, מוסדיות ופוליטיות . קשה להגיד שהישראלים יצירתיים ביצירת מבנים פוליטיים אפקטיביים ומשוכללים . הידע שנוצר בישראל איננו מענה לבעיות הפוליטיות של המערב אלא לבעיות הפסיכולוגיות שלו . גם בישראל יש זעם וקיצוניות . אבל כשלא נותנים לקצוות הקיצוניים להסתיר את הזרם המרכזי של החברה, מגלים מסה קריטית של ישראלים . אותם ישראלים מצאו את האיזון בין אינדיבידואליזם לקולקטיביזם, בין מימוש עצמי להקרבה עצמית, בין ערכים ליברליים לקהילתיות ומשפחתיות . הם מחזיקים בידע שהוא חיוני לאנשי מערב . זהו ידע שמרבית הישראלים לא יודעים שהם מחזיקים בו . זהו ידע מובלע ולא מפורש, הוא אינטואיטיבי ולא ורבלי, והספר שבידיכם מלקט את הידע הזה ומארגן אותו, נותן לו מילים, ממשיג אותו, אורז אותו מחדש ומציע אותו לעולם . וכך יצא, שבימים שבהם אנחנו חיים מחדש את הציונות של "מדינת היהודים" מופיע בשפה העברית ספר שחי מחדש דווקא את הציונות של "אלטנוילנד" . שתי הקומות של ישראל במהלך טבח 7 באוקטובר היינו עדים לשתי תופעות מנוגדות . ראינו כיצד המערכת המודיעינית והצבאית קרסה, ובאותו יום עצמו היינו עדים להתפרצות חסרת תקדים של גבורה : גבורה של טנקיסטיות וטנקיסטים, שוטרות ושוטרים, לוחמות, לוחמים ואזרחים מן השורה, שרצו אל תוך התופת כדי לחלץ פצועים, להרוג מחבלים ולהציל ישראלים . לאחר כמה ימים, התמונה שהתגלתה בזירה הצבאית שכפלה את עצמה בזירה האזרחית . כאשר מאות אלפי ישראלים נעקרו 12  הגניוס הישראלי

ידיעות אחרונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help