sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ההומני הדיון בתהליכי הבקרה והשליטה בטכנולוגיה עדיין נמצא בתחילת דרכו ; ולא נראה באופק שהגורמים העיקריים העוסקים בטכנולוגיה - הממשלות, בתי הספר להנדסה ולניהול, ומנהלי הפירמות הטכנולוגיות-עסקיות בתעשייה, מקדישים לכך את מלא תשומת הלב הנדרשת ; בהנדסה התפיסה מדעית בעיקרה, בניהול התפיסה ממוקדת ניהול מדעי-טכנוקרטי, והתפיסה בתעשייה היא של רציונליות אינסטרומנטלית, בראייה קצרת טווח . כיום ישנה הבנה שנדרשים לימודי מדעים על מנת לקדם את ההבנה הטכנולוגית . לימודי ההנדסה מבוססי מדע, לפי התפיסה שהטכנולוגיה היא יישום מדעי, המיקוד במהלך הלימודים הוא מיקוד הנדסי בתחומי ההתמחות, והגישה היא בעיקרה מדעית, דבר שיש לו השלכות חברתיות . אין דיון פילוסופי השואל למה ומדוע ואיך, או מטיל ספק בגישות בתחומי הלימוד ובשיטות הלימוד, או באספקטים אחרים, כגון באספקטים ההומניים של הטכנולוגיה . המיקוד הוא באספקטים הפיזיקליים של הטכנולוגיה . בלימודי הניהול, בתי ספר למנהל עסקים באוניברסיטאות נמצאים במעמד דומה לבתי הספר להנדסה . תפיסה של ניהול מדעי, שמעיקרה היא ניהול טכנו-חברתי, ניהול המכשיר יותר לכיוון הטכנוקרטיה . גם כאן, אף על פי שמדובר בתחום שאיננו הנדסי, אלא תחום הכולל גם את האספקטים האנושיים והחברתיים על כל מורכבותם, אין דיון פילוסופי מעמיק ששואל מדוע ואיך, או מטיל ספק, כגון באספקטים ההומניים של הטכנולוגיה . בסופו של יום אותם בוגרים העוברים הכשרה ניהולית בלימודים אלו, הם אלה המנהלים את התעשייה, ובכלל מנהלים את חיינו, בתפיסה טכנוקרטית בעיקרה . ניהול שכזה אינו ממצה את מה שניתן להשיג בתחום ההנדסי, ובוודאי בתחום הניהולי, ובעיקר איננו מקדם פתרון לסכנות ההולכות וגדלות לכלל המין האנושי מול הטכנולוגיה . בפירמות בתעשייה, הגישה בעיקרה רציונליות אינסטרומנטלית, המנסה לעשות אופטימיזציה של כאן ועכשיו בכל רגע נתון ובכל רציונליות בטכנולוגיה 13

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help