|
Page:14
4 . חשוב לפתח תוכנית אשר תכבד את הזהות והשייכות של אוכלוסיית היעד ; 5 . חשוב להבנות תוכנית מסודרת ומפורטת אשר תוכל לפעול ביעילות גם בתום ההתערבות בשאיפה להשיג אפקט מתמשך ; 6 . חשוב לשאוף לשיתוף פעולה עם הקהילה הרחבה ביותר ולאימוץ התוכנית בחסות הרשות המקומית ; 7 . חשוב לרתום שותפים להתערבות כגון מורים, הורים ומנהלים ; 8 . יש לכלול בתוכנית פיתוח מקצועי של אוכלוסיות רלוונטיות כגון מורים וסייעות ; 9 . על התוכנית להיות חדשנית באופייה - יש להתאים אותה לממצאי המחקר העדכניים בתחום ולרוח הזמן - טכנולוגיה חדישה, גישות פדגוגיות חדשניות ועוד ; 10 . יש ללוות את התוכנית בהערכה מעצבת כדי לשפר את הפעלתה תוך כדי יישומה . עוד יש לערוך הערכה מסכמת כדי לקדם את הפצתה במערכות דומות לזו שבה נערכה לכתחילה . גישת החונכות אחת הגישות הבולטות שפותחו ויושמו בתוכניות שגיבש המכון היא גישת החונכות . כדי לחלץ את הילדים המתקשים ממצב של סיכון ושוליות, מתוך הסביבה המקשה עליהם, פותחה תוכנית חונכות המותאמת אישית ללומד או ללומדת . החונך או החונכת יכולים להיות ילד באותה שכבת גיל, ילד מבוגר מכיתה גבוהה יותר, פרח הוראה, מורה, הורה או כל אדם אחר הנמצא מתאים לשמש כחונך . תפקיד החונך הוא בראש וראשונה לשמש "אח בוגר" או "ידיד" לילד, ולכן חשוב שיהיה קשוב ואמפתי וייצור אווירה חיובית ומעודדת . תביבת לימודים מתחדשת 14
|

|
|