sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

התרבות הדומיננטית של "הזרם המרכזי", תרבות אשר לא תמיד מתאימה לקבוצות מיעוט אתני, קבוצות מהגרים או קבוצות ממעמד חברתי‑‑כלכלי נמוך . מספרות המחקר על קבוצות מיעוט בארץ ובעולם עולה כי בתי הספר נוטים להדגיש את האחידות ולהתעלם מהשוני והגיוון בין תלמידים ( פלטי, 2015 ) . בעיה זו חריפה במיוחד בחברה שבה ישנם גיוון ושונוּת תרבותית, כפי שיש בישראל . עוד עולה מספרות המחקר כי במידה שמערכת החינוך מחויבת לצמצום אי‑‑השוויון בחברה, עליה לפעול בהתמדה למען אפליה חיובית של המוחלשים על ידי הקצאת משאבים ופיתוח תוכניות התערבות פדגוגיות ( איילון ועמיתיה, 2019 ; 2018 , . Shavit et al ) . על רקע זה הוקם בשנת 1968 המכון לחקר הטיפוח בחינוך בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית . המכון נועד להעניק תמיכה ייחודית לילדים ובני נוער בעלי משאבים נמוכים . הוא הוקם כדי לפתח, להפעיל ולהעריך תוכניות התערבות חדשניות שמטרתן לעודד ולקדם את השתלבותם של ילדים ובני נוער מאוכלוסיות מוחלשות במערכת החינוך . תחילה הוחלט להתמקד בהדרכת הורים לילדי עולים ולמצוא דרכים לסייע להם בהכנת ילדיהם לקראת הכניסה לבית הספר . כך נוסדה תוכנית האתג"ר - תוכנית הדרכה המתמקדת בהורים כסוכני חינוך חשובים . באותה עת זו הייתה תוכנית התערבות חדשנית וייחודית, היא פותחה על יסוד ממצאי מחקר וניסיון בתחום החינוך ( לומברד, 1995 ) ושימשה מודל לתוכניות התערבות אחרות בעולם ( 2003 , Westheimer ) . מאז השתנה המבנה הדמוגרפי של מדינת ישראל, שהפכה מדינת הגירה, ושינוי זה אף העמיק את הצורך בתוכניות התערבות לגיל הרך ובהפעלת התוכנית ( איילון ועמיתיה, 2019 ) . בהמשך הוחלט במכון להפעיל תוכניות שבמוקדן לא רק הדרכת הורים וסיוע בשיפור הישגי התלמידים אלא גם שינוי שיטות הלמידה וסביבותיה במערכת החינוך ובקהילה . התוכניות שפותחו במכון באו להציע למערכת החינוך סביבות תביבת לימודים מתחדשת 12

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help