|
Page:8
בו תוכניות התערבות ומחקרים שעסקו בקידום קבוצות מוחלשות בחברה הישראלית - החל בגיל הרך וכלה בהשכלת מבוגרים . כמה מהתוכניות שפותחו במכון יושמו בהמשך במסגרות חינוכיות ברחבי העולם . לשיטתו, חינוך הוא תחום יישומי במהותו, ועל כן הוא רתם את הידע האקדמי והמחקרי שצברו חוקרי המכון לטובת המעשה החינוכי . חיים אדלר היה קשוב להתרחשויות ולתהליכים החלים ללא הרף במערכת החינוך ומשפיעים עליה, וחיפש דרכים אחרות, הפורצות את גבולות הממסד . כחוקר באקדמיה וכשותף בוועדות ציבוריות חשובות במשרד החינוך הוא פעל לקידום התחום ולפיתוח רעיונות ומודלים חדשניים וכן קידם תוכניות ופעילויות אשר תרמו לחזונו . חיים אדלר היה ממובילי המאבקים לביצוע הרפורמה בחינוך וליישום מדיניות האינטגרציה . הוא היה חבר בוועדת ראש הממשלה לנוער וילדים במצוקה ופעל נמרצות כדי שהמלצות הוועדה ( 1978 ) תיושמנה וייקבעו דרכי טיפול אחרות מהדרכים שבהן נהג משרד החינוך באותם ימים . חיים אדלר היה מנושאי הדגל של העשייה החינוכית ופעל למלא את צורכי התלמידים כדי לאפשר להם להתקדם בלימודיהם ובמרחב החברתי . עם מגוון הרעיונות והיוזמות שפותחו במכון ותרמו לטיפול בבני נוער ניתן למנות את הקמת כפר הנוער "מנו"ף" - תולדה של הרצון לקבל אחריות לתהליכים חינוכיים ולהציע פתרונות לבני נוער במצוקה . מראשית פעילותו של הכפר עד מותו של חיים אדלר הוא עמד בראש הנהלת עמותת הכפר . מיזם נוסף שהוביל אדלר בעזרת המכון הוא הקמת בית הספר המקצועי לתלמידים נושרים ממערכת החינוך . בית הספר "יובל" פעל בתוך האוניברסיטה העברית בירושלים והיה מסגרת תיכונית ייחודית . הוא עוצב על פי תפיסתו של חיים אדלר שכל פעולה חינוכית המחזירה את התלמידים הנושרים לתלם מביאה ללכידות תביבת לימודים מתחדשת 8
|

|
|