sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

בו תוכניות התערבות ומחקרים שעסקו בקידום קבוצות מוחלשות בחברה הישראלית - החל בגיל הרך וכלה בהשכלת מבוגרים . כמה מהתוכניות שפותחו במכון יושמו בהמשך במסגרות חינוכיות ברחבי העולם . לשיטתו, חינוך הוא תחום יישומי במהותו, ועל כן הוא רתם את הידע האקדמי והמחקרי שצברו חוקרי המכון לטובת המעשה החינוכי . חיים אדלר היה קשוב להתרחשויות ולתהליכים החלים ללא הרף במערכת החינוך ומשפיעים עליה, וחיפש דרכים אחרות, הפורצות את גבולות הממסד . כחוקר באקדמיה וכשותף בוועדות ציבוריות חשובות במשרד החינוך הוא פעל לקידום התחום ולפיתוח רעיונות ומודלים חדשניים וכן קידם תוכניות ופעילויות אשר תרמו לחזונו . חיים אדלר היה ממובילי המאבקים לביצוע הרפורמה בחינוך וליישום מדיניות האינטגרציה . הוא היה חבר בוועדת ראש הממשלה לנוער וילדים במצוקה ופעל נמרצות כדי שהמלצות הוועדה ( 1978 ) תיושמנה וייקבעו דרכי טיפול אחרות מהדרכים שבהן נהג משרד החינוך באותם ימים . חיים אדלר היה מנושאי הדגל של העשייה החינוכית ופעל למלא את צורכי התלמידים כדי לאפשר להם להתקדם בלימודיהם ובמרחב החברתי . עם מגוון הרעיונות והיוזמות שפותחו במכון ותרמו לטיפול בבני נוער ניתן למנות את הקמת כפר הנוער "מנו"ף" - תולדה של הרצון לקבל אחריות לתהליכים חינוכיים ולהציע פתרונות לבני נוער במצוקה . מראשית פעילותו של הכפר עד מותו של חיים אדלר הוא עמד בראש הנהלת עמותת הכפר . מיזם נוסף שהוביל אדלר בעזרת המכון הוא הקמת בית הספר המקצועי לתלמידים נושרים ממערכת החינוך . בית הספר "יובל" פעל בתוך האוניברסיטה העברית בירושלים והיה מסגרת תיכונית ייחודית . הוא עוצב על פי תפיסתו של חיים אדלר שכל פעולה חינוכית המחזירה את התלמידים הנושרים לתלם מביאה ללכידות תביבת לימודים מתחדשת 8

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help