|
Page:14
מקוונים משמשים את הלקוחות לקבלת מידע על מגוון השירותים, הזמינות והנגישות אליהם . יחסי הארגונים ולקוחותיהם - המעבר מלקוחות לצרכנים לכל השינויים האלה השפעה על יחסי ארגוני הרווחה עם לקוחותיהם ( הזנפלד, 2010 ) . בתפיסה הקלסית הלקוחות היו "הקליינטים" ( clients ) של הארגונים ואילו כיום הלקוחות הפכו להיות "הצרכנים" ( consumers ) של השירותים ( ראה הפרק "שיווק וקידום שירותי רווחה" ) . כצרכנים הם מצפים לקבל את השירותים המיטביים ואת הזכויות המגיעות להם . ההתנהגות הפרואקטיבית של הצרכנים מעמידה את הארגונים בפני מצבים שלא היו מוכרים להם בעבר ומחייבת אותם בפיתוח מערכים ארגוניים וניהוליים המתמודדים עם התביעות והדרישות שלהם . ההשלכות של השינויים על המנהיגות והניהול בארגוני רווחה - פיתוח תורת ניהול ייחודית תורת ניהול ייחודית לארגוני רווחה צריכה להתייחס למאפיינים הייחודיים של ארגונים אלה, המבדילים בינם לבין ארגונים אחרים . עליה להתבסס על פרקטיקות ניהוליות מבוססות ראיות אמפיריות בשילוב עם חוכמת המעשה . היא צריכה להדגיש את החשיבות של תפקיד המנהיגות בתקופה שבה ישנו ניסיון לפגוע בערכים ונורמות מקצועיות, להתעלם מהם ולהפעיל שיקולים זרים הפוגעים בשיקול הדעת המקצועי . המנהיגות בארגוני הרווחה צריכה להיות מצויידת בידע, בכלים ובשיטות עבודה המקנות לה עוצמה מקצועית וארגונית במאבקים מול גורמי ממסד, גורמים מתחרים ובעיקר מול קבוצות אינטרס פוליטיות . דברי פתיחה 14
|

|
|