sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

ההקשר המשתנה של שירותי הרווחה - ההפרטה תהליך ההפרטה ומיקור החוץ שינו את המרחב ששירותי הרווחה פועלים בו - הם אינם עוד מסופקים באופן בלעדי על ידי הממשלה או על ידי גופים המסונפים ישירות אליה, אלא באמצעות ארגונים לא-ממשלתיים ( ראה הפרק על "מיקור חוץ של שירותי הרווחה בישראל" ) . תהליך ההפרטה האיץ את כניסת הארגונים העסקיים לשווקים שנשלטו בעבר על ידי הממשלה והארגונים ללא כוונת רווח ( גל, 1994 ; דורון, ,1989 1997 ) . כיום, במספר גדול של שירותי רווחה, חלקם של הארגונים למטרות רווח גדול מזה של הארגונים ללא כוונת רווח ( לדוגמה שירותי הטיפול הביתי לזקנים על פי חוק ביטוח סיעוד ) . לתהליך זה ישנן השלכות על איכות השירותים, הנגישות והזמינות שלהם, על לקוחות הארגונים ועל הניהול . ההפרטה ומיקור החוץ הביאו להגדלת הבידול המבני ( דיפרנציאציה ) של השירותים ולפילוח ( סגמנטציה ) שלהם בכך שיצרו כפילויות בין הארגונים ספקי השירותים הגורמות לחוסר יעילות בניצול המשאבים . טשטוש הזהות הארגונית הייחודית של הארגונים טשטוש הזהות הארגונית נובע ממספר גורמים הקשורים בהתנהגות הארגונים, היחסים שלהם עם גופי המימון והאסדרה ( רגולציה ) וכן היחסים בין הארגונים בינם לביו עצמם . כך נמצא, שארגונים שמקור המימון העיקרי שלהם היא הממשלה נוטים לאמץ התנהגות קונפורמית עם הממשלה ופועלים על פי ההנחיות, החוקים והתקנות המוכתבים על ידה . הציות להנחיות הממשלה גורם לארגונים לפתח דפוסי ניהול ומערכים ארגוניים דומים, בעיקרם פורמליים ובירוקרטיים . גורם שני המשפיע על טשטוש הזהות של הארגונים היא העובדה שהם נוטים לחקות את דפוסי הניהול של ארגונים אחרים . כך נמצא שארגונים ללא כוונת רווח מאמצים דגמי ניהול המאפיינים את העולם העסקי ומטמיעים אותם בתהליכי העבודה שלהם ( Schmid , 2013 b , שמיד, 1998 ) . לבסוף נמצא שהמעבר והניידות של אנשי מקצוע מארגון לארגון המביאים עמם ידע וניסיון מקצועי, גורמים לטשטוש ההבדלים בין הארגונים המאמצים את הערכים ונורמות העבודה של אנשי המקצוע שמקהים את ההבדלים בין הארגונים ( 1991 , DiMaggio & Powell , 1983 ; D’ Aunno , Sutton & Price ) . דברי פתיחה 12

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help