sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בהכרה בנוכחות הנפגע באולם בית המשפט, במניעת התנהלות פסולה של ההגנה כלפי נפגע העבירה ובמקום שמייחד השופט לנפגע כשהוא מנסח את פסק הדין . השופטת ברון מדגישה את הצורך של השופט היושב בדין לגלות מודעות, גמישות ורגישות, להפנות את המבט אל עבר הנפגעים ולתת מקום וביטוי לקולם . הגישה שמציגה השופטת ברון בדבריה היא דוגמה חשובה ומרתקת למפגש בין בית המשפט העליון לעולמם של נפגעי העבירה ולכוח המעצים והמשמעותי הטמון במפגש זה . בשל חשיבותם נבחרו דבריה של השופטת ברון לפתוח את הספר, ויש בהם כדי להקדים את המאוחר . בספר שלושה שערים, שכל אחד מהם מוקדש לתקופה אחרת בחיי החוק : השער הראשון מוקדש לעבר, השער השני מוקדש להווה, והשער האחרון מוקדש לעתיד . ( 1 ) השער הראשון עוסק בחזון שעמד ביסוד ההכרה הממלכתית בנפגעי עבירה בישראל ובתהליך חקיקת החוק, שהוא נקודת ציון היסטורית של יצירת שינוי, חידוש חברתי ומשפטי במדינת ישראל . ( 2 ) השער השני מתמקד בחיי המעשה . הוא עוסק ביישום חוק זכויות נפגעי עבירה בפועל ומציג את יישום החוק מנקודות מבט מגוונות . בכלל זה, מוצג יישום החוק כפי שהוא נחווה על ידי הנפגעים ואף מכיוונם של העוסקים בתחום : פרקליטים, משפטנים ואנשי טיפול ושטח . ( 3 ) השער השלישי, החותם את הספר, שולח מבט לעתיד, ובוחן את הדרך שבה יש לפעול בעתיד לקידום זכויותיהם של נפגעי העבירה . קולן של מי שהייתה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודית קרפ ושותפתה ענת אסיף פותח את השער הראשון בפרק שכותרתו "החלום ושברו : המסע להכרה ולקידום זכויות נפגעי עבירה" . מחברות הפרק היו בין מי שיזמו וליוו את המסע לחקיקת החוק ופיתוחו של התחום בארץ . הפרק מאפשר היכרות עם חלוצות התחום ועם המהלכים שביססו את התשתית הרעיונית לחוק ואת המודעות לנפגעי עבירה וזכויותיהם, הטיפול בהם ושיקומם . מלאכתן ארוכת השנים, המסורה והעיקשת של קרפ ואסיף איפשרה את השיח המתקדם שאנו מנהלים כיום, בין היתר, בספר זה . הפרק מתאר את הפעילות בישראל על רקע מהלכים שונים בעולם כגון הצהרת האומות המאוחדות בשנת ,1985 הדוחות השונים שנכתבו ותיקוני חקיקה הנוגעים לנפגעי עבירה שחוקקו במהלך פתח דבר 12

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help