sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 השבר היהודי ישראלי פלילי או פוליטי, אלא ניסיון להבין את ערעור הזהות הגדול, את זרמי העומק של החברה הישראלית שרצח רבין העלה אל פני השטח . ותוך כדי ההליכה פתאום חשתי במכה חזקה וחדה של אגרוף בחזה . וצעקה חזקה, שרק למפרע יכולתי לשחזר איזו קללה עסיסית, שאליה מצורפות המילים בסלנג ניו-יורקי, "הי, למה אתה לא מסתכל לאן אתה הולך ? " . כל כך הייתי שקוע בהרהורים שאפילו לא ראיתי את האיש הגדול ( אולי דימוי של בריון אמריקאי ) , שבו "כמעט" נתקעתי . באותו הלילה לא ישנתי מרוב כאבים, ומהתלבטות אם צריך להגיע לצילום או למיון, ורק גיסתי הרופאה הרגיעה ואמרה : "גם אם יש שבר, אין מה לעשות . צריך להמתין ולחכות שזה יעבור" . וכל מה שליווה אותי נגע למשמעות המטפורית של המשפט הזה, כאומר : ייתכן, באותו הרגע והכאב שיש שברים שצריך לתת לזמן לטפל בהם . הזיכרון השני, נוגע למוצאי השבת ההיא . משום מה בברכת המזון של אותה השבת, שמתי ליבי למילים "שלא תהא צרה ויגון ואנחה ביום מנוחתנו", והרהרתי בליבי : ומה יקרה אחרי יום מנוחתנו ? במוצאי השבת, ישבתי ולראשונה תרגמתי מצרפתית לעברית טקסט של לוינס - "ארץ מובטחת או מותרת" . הקריאה התלמודית של לוינס נעה סביב הדיון של סיפור המרגלים בפרשות "שלח" ו"דברים", והייתי עסוק בדימוי של כלב בן יפונה, המבקש להינצל מעצת המרגלים על ידי ההליכה לקברי האבות . היינו בבית כשהגיעה הידיעה של החדשות : "היו יריות בכיכר" . אני זוכר בדיוק מה עשיתי באותם הרגעים . אני זוכר למי התקשרתי ומה ביקשתי לשאול . בעיקר אני זוכר את השקט . הפחד . מה שרבים חששו שיקרה - אכן קרה . אם לומר את האמת, לא חשבתי שזה פיגוע . ברקע ריחפו דבריו של מאיר אריאל, שאיתו, עם אריאל אטד, ועם מנחם רגב היינו לומדים פרשת שבוע . ובאותו השבוע הוא אמר בדרכו המיוחדת, שהרעיון ששלטון מקיים הפגנות למען

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help