sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 מחמוד מוחמד טה 9 המודרני ותסלול עבורו את הדרך לחירות ולהגשמה עצמית . ב . המסר הראשון והשני של האסלאם בעקבות הביקורת של טה על הציוויליזציה המערבית, שהייתה השלב הראשון במהלך הרעיוני שלו, הוא ניגש למלאכת הדקונסטרוקציה של האסלאם . מכיוון שהתאוריה של טה לגבי המסר הראשון והשני של האסלאם - הלוז של הגותו הדתית - מבוססת על הקוראן ועל פרשנותו, יש להקדים ולומר שההתעניינות המחודשת של חכמי דת בקוראן ובחדית' ( במקום דבקות, תַֻּקְלִיד, בדוקטרינה של האסכולה ההלכתית שאליה השתייך החכם ) כאבני היסוד של האסלאם, הן בהיבט ההלכתי והן כמצפן לאדיקות ולמוסר, החלה כבר במאות ה- 17 וה- 18 ( בעיקר בחצי האי ערב ובהודו ) . על רקע הקולוניאליזם האירופי, התעניינות זו גברה במאות ה- 19 וה- 20 בעיקר בזרם הסַלַפִיָה המודרנית, כדי להדוף ביקורת של משקיפים אירופאים שטענו שחסרה בקוראן קוהרנטיות והמשכיות ושהוא 10 איננו מקורי שכן הוא מושפע ממסורות יהודיות ונוצריות . הרעיון המרכזי של טה ב מסר השני של האסלאם הוא שיש לחלק 9 . : Meir Hatina , " Dismantling the sacred in the name of humanity Mahmud Muhammad Taha ' s Cultural Revolution ," Journal of Political Ideologies 27 . 1 ) 2022 ( : 40 10 . מקור השם סלפיה הוא במונח הערבי "סַלַף", האבות הראשונים עושי הטוב של האסלאם . הסלפיה המודרנית מבקשת לחזור אל האסלאם של האבות הראשונים ונתלית לצורך כך במורשתו של התאולוג ואיש ההלכה אבן תַֻּיְמִיָה ( מת ב- 1328 ) . היא חותרת לביטול המחויבות לארבע אסכולות ההלכה הסוניות ולחידוש האִגְ'תהָאד מתוך הסתמכות על הקוראן והסונה, לעיתים תוך כדי פרשנות מחודשת שלהם . אחד ממוביליו הבולטים של זרם זה במאה ה- 20 היה רשיד רידא ( 1865 - 1935 ) , תלמידו של מוחמד עבדה ; ראו 35 . Hatina , " Dismantling the Sacred ," p . לגבי משנתו המדינית, ראו מוחמד רשיד רידא, ח'ליפות עכשיו : דת ומדינה במחשבת האסלאם המודרני , תרגום מערבית והערות : רון שחם, תל אביב : רסלינג, 2022 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help