|
Page:12
12 כמו כן בלט היעדרן של נשים בדיונים ובקביעת תקציב המדינה המתוקן לשנת 2024 שאמור היה לספק מענים ולסייע בהתמודדות עם המלחמה והשפעותיה . גם בבחירות ל רשויות המקומיות 14 לא חל גידול במספר הנשים שעומדות בראשות רשויות ( 15 בלבד מתוךשהתקיימו בתחילת 2024 כ- 255 רשויות ) . שיעור חברות המועצה עומד על כחמישית בלבד, ובעוד שהוא עלה מעט ברשויות 15 היהודיות ( % 5 . 27 ) , הוא נותר ללא שינוי ונמוך במיוחד ברשויות הערביות ( % 2 ) . מנהיגות נשים בחברה האזרחית ובתנועות מחאה – נשים רבות היו ועדיין מעורבות בפעילות התנדבותית, בין היתר בהקמה והפעלה של חמ״לים ומנגנוני סיוע מאז 7 באוקטובר . לנוכח שירותים ציבוריים חסרים בתשתיות, בתקציבים ובכוח אדם, נכנסו למלא את הפער התארגנויות קהילתיות מקומיות בהשתתפות פעילה ולעיתים קרובות בהובלת נשים, וכן ארגוני החברה האזרחית ובהם רבים מארגוני הנשים . יש לציין גם את הקמתן ופעילותן של התארגנויות חדשות של אמהות על רקע המלחמה והמאבקים האזרחיים בצילה, כגון “אמא ערה” ו-“אמהות בחזית“, וכן פעילות מחאה המשכית של ארגונים כגון “אמהות נגד אלימות” ו“בונות אלטרנטיבה“ . כמו כן, נשים ואמהות נמצאות בחזית המאבק לשחרור החטופים והחטופות . ייצוג בתקשורת – בשנת 2023 נשים היו פחות משליש מהעיתונאים שהופיעו בתוכניות האקטואליה בתקשורת המרכזית . בקרב הפרשנים באולפני המלחמה המצב גרוע עוד יותר : % 12 בלבד מההופעות 16 הן של נשים . על אף שמובן כי ייצוג מספרי אינו חזות הכל, היעדרן של נשים ממוקדי קבלת החלטות ברמות השונות – בזמן שגרה ובוודאי בזמן חירום, משמעו שנקודת המבט וניסיון החיים שלהן, המיקום החברתי והכלכלי, מעמדן וביטחונן האישי אינם בעלי השפעה בזירות בהן מתקבלות החלטות המעצבות את מציאות חיינו . מחיקת קולן ונוכחותן של נשים מזירות אלה מעלימה מחצית מאוכלוסיית המדינה על גווניה השונים . על רקע זה יש חשיבות רבה לקידום מנגנונים של ייצוג הולם בכל הגופים הציבוריים . 14 קיימות מספר רשויות מאזור הנגב המערבי והצפון שהבחירות בהן לא התקיימו עקב המלחמה . לכשיתקיימו יתכן שינוי במספר הנשים העומדות בראש רשויות . 15 המכון הישראלי לדמוקרטיה . 2024 . ניתוח תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות . 16 סיכום 2023 של ״מדד ייצוג הנשים ״ פרויקט משותף ל“העין השביעית“, ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל ועמותת “הצלחה” .
|

|
|