sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 • להפוך עבודות שקופות לנראות לנוכח ממצאים אלה מחקר זה מציע כמה תרומות תיאורטיות : הממצאים מערערים על החלוקה הבינרית הרווחת בין הפרטי לציבורי, כלומר, בין תחומי הבית והעבודה . מחקרים על עבודה שקופה מתמקדים לרוב בבית ובמשפחה או בשוק העבודה . מחקר זה מראה כי לא ניתן להפריד בין הבית לבין מקום העבודה בחקר העבודה השקופה ובחקר העבודה בכלל . יתר על כן, העבודה על מופעיה השונים מתנהלת בכל אחד ממרחבי החיים, אלא שבחלקה היא עבודה בשכר ובחלקה עבודה ללא שכר ; במקרים מסוימים היא מוגדרת כעבודה ובמקרים אחרים אין היא מוכרת כעבודה . על כל פנים, המחקר מראה כי העבודה השקופה ממוגדרת הן בבית והן בשוק העבודה הפורמלי . המחקר מראה כי עבודה שקופה היא חלק בלתי נפרד ממושג העבודה בשכר . עולם העבודה בנוי על הנחת היסוד בדבר קיומה של עבודה שקופה הן ברמת הארגון והן ברמת המדינה . ניתוח מנקודת מבט מגדרית מספק מבט אחר על עולם העבודה ומצביע על הצורך להגדיר מחדש את המושג "עבודה" . המחקר מראה כי העבודה השקופה מציבה חסם בפני שילוב נשים בשוק העבודה בהגדרתו המקובלת, כלומר הפורמלי . העבודה השקופה מצטיירת כמנגנון שמקורו במבני העומק של החברה ובהסדרים חברתיים המעצבים את תפקידי המגדרים בבית ובעולם העבודה . לכן מחקר מנקודת המבט המוצעת תורם להבנה מעמיקה יותר של הדפוסים הממוגדרים של העבודה באשר היא ושל שוק העבודה הפורמלי בכלל זה . דפוסים אלה מעכבים את השוויון המגדרי והנזק שלהם מתבטא גם במישור הכלכלי ברמת הארגון והמדינה : אובדן כוח אדם לארגונים המעסיקים ולמשק הלאומי ואי - מיצוי הפוטנציאל של כל אוכלוסיית העובדות והעובדים . לבסוף, המחקר מאיר את אופיים הממוגדר של ארגונים באמצעות ניתוח פרקטיקות העבודה השקופה . אף שמרואיינות מהקבוצות השונות תיארו פרקטיקות שונות, הממצאים מראים כי עבודה שקופה היא פרקטיקה ממוגדרת אשר חוצה גבולות של אתניות, מעמד, פרופסיות, עיסוקים ודרגות בארגון . היא חלק בלתי נפרד מהמבנה הארגוני, מתהליכי החשיבה וקבלת ההחלטות ומהגיונות הפעולה של הארגון . ממצאי המחקר מאפשרים לנסח כמה המלצות מרכזיות – הן ברמת המדיניות, הן ברמת המדידה והן ברמת המחקר .

מכון ון ליר בירושלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help