sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

הקדמה 15 בשלב הראשון , חיפשנו את כלל החלטות הממשלה שהתקבלו מאז 1989 ועד ספטמבר 2023 הנוגעות לרפורמות ציבוריות . חיפשנו בשני מקורות : ( א ) לצורך קבלת החלטות משנת 1989 ועד סוף ,1994 שלהן אין נכון להיום גישה מקוונת, הגשנו בקשה לחופש מידע ממזכירות הממשלה ; ( ב ) החלטות ממשלה משנת 1995 ואילך חיפשנו באתר מזכירות הממשלה, המציג החלטות מתקופה זו באופן נגיש ומקוון . מילות המפתח ששימשו אותנו בחיפוש המקוון הן : "רפורמה", "משילות", "נציבות", "רגולציה", "שיתוף ציבור", "הון אנושי", "דיגיטציה", "רכש", "מספר משרדי ממשלה", "מבנה הממשלה", "אתוס", "ממלכתיות", "משרתי ציבור", "שחיתות", " OECD" , " iso ", "הבנק העולמי", "הקמת משרד" ו"העברת סמכויות" . קריטריוני ההוצאה מקורפוס ההחלטות שיצרנו כללו היעדר רלוונטיות לאחד מתחומי הליבה של השירות הציבורי המופיעים לעיל והיעדר התייחסות לשינוי, להצעות חוק ולהסדרי ניגוד עניינים קונקרטיים . מתוך כ- 1,000 החלטות שסקרנו באופן מקוון, 205 עמדו בקריטריוני ההכללה שכללו זיקה נושאית אחת לפחות לתחומי הליבה של רפורמה בשירות הציבורי . בעקבות מגבלות טכניות, הבקשה לחופש מידע להחלטות ממשלה בין השנים 1989 – 1994 התמקדה במילות החיפוש "נציבות", "רפורמה", "העברת סמכויות" ו"משילות" שנמצאו משמעותיות בחיפוש המקוון . מתוך 93 החלטות שהתקבלו בבקשה זו, 56 ענו על הקריטריונים המוזכרים לעיל . כדי לאמת שאכן אותרו החלטות הממשלה הרלוונטיות משני המקורות, חברת צוות נוספת תיקפה בחיפוש אקראי של מילות המפתח כדי לוודא התאמה . לאחר סינון החלטות שלא עמדו בכללי ההכללה של המחקר נותרו בידינו 261 החלטות, הפרוסות על פני 15 ממשלות שונות . ניתוח ההחלטות כלל תיוג למאפיין הראשי, מתוך חמשת הרכיבים של רפורמה בשירות הציבור שהוזכרו לעיל, וכן תיוג לפי הקטגוריות האלה : אחריות יישום, מנגנון יישום ובקרה, תאריך יעד ותקציב ייעודי . חברת צוות נוספת עברה אקראית על % 15 מההחלטות כדי לתקף את מהימנות התיוג . ספר הקודים לסיווג ההחלטות מובא להלן כנספח 1 . בשלב השני , ביקשנו להפנות זרקור גם להמלצות של ועדות ציבוריות או פנים-ממשלתיות לשיפור השירות הציבורי . מיפוי ועדות והחלטות ממשלה מסייע ביצירת תמונה מקיפה ככל הניתן של ניסיונות העבר לרפורמות בשירות הציבורי, מאחר שכלים אלה מובילים תהליכי שינוי בשירות . המיפוי

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help