|
Page:15
הקדמה 15 בשלב הראשון , חיפשנו את כלל החלטות הממשלה שהתקבלו מאז 1989 ועד ספטמבר 2023 הנוגעות לרפורמות ציבוריות . חיפשנו בשני מקורות : ( א ) לצורך קבלת החלטות משנת 1989 ועד סוף ,1994 שלהן אין נכון להיום גישה מקוונת, הגשנו בקשה לחופש מידע ממזכירות הממשלה ; ( ב ) החלטות ממשלה משנת 1995 ואילך חיפשנו באתר מזכירות הממשלה, המציג החלטות מתקופה זו באופן נגיש ומקוון . מילות המפתח ששימשו אותנו בחיפוש המקוון הן : "רפורמה", "משילות", "נציבות", "רגולציה", "שיתוף ציבור", "הון אנושי", "דיגיטציה", "רכש", "מספר משרדי ממשלה", "מבנה הממשלה", "אתוס", "ממלכתיות", "משרתי ציבור", "שחיתות", " OECD" , " iso ", "הבנק העולמי", "הקמת משרד" ו"העברת סמכויות" . קריטריוני ההוצאה מקורפוס ההחלטות שיצרנו כללו היעדר רלוונטיות לאחד מתחומי הליבה של השירות הציבורי המופיעים לעיל והיעדר התייחסות לשינוי, להצעות חוק ולהסדרי ניגוד עניינים קונקרטיים . מתוך כ- 1,000 החלטות שסקרנו באופן מקוון, 205 עמדו בקריטריוני ההכללה שכללו זיקה נושאית אחת לפחות לתחומי הליבה של רפורמה בשירות הציבורי . בעקבות מגבלות טכניות, הבקשה לחופש מידע להחלטות ממשלה בין השנים 1989 – 1994 התמקדה במילות החיפוש "נציבות", "רפורמה", "העברת סמכויות" ו"משילות" שנמצאו משמעותיות בחיפוש המקוון . מתוך 93 החלטות שהתקבלו בבקשה זו, 56 ענו על הקריטריונים המוזכרים לעיל . כדי לאמת שאכן אותרו החלטות הממשלה הרלוונטיות משני המקורות, חברת צוות נוספת תיקפה בחיפוש אקראי של מילות המפתח כדי לוודא התאמה . לאחר סינון החלטות שלא עמדו בכללי ההכללה של המחקר נותרו בידינו 261 החלטות, הפרוסות על פני 15 ממשלות שונות . ניתוח ההחלטות כלל תיוג למאפיין הראשי, מתוך חמשת הרכיבים של רפורמה בשירות הציבור שהוזכרו לעיל, וכן תיוג לפי הקטגוריות האלה : אחריות יישום, מנגנון יישום ובקרה, תאריך יעד ותקציב ייעודי . חברת צוות נוספת עברה אקראית על % 15 מההחלטות כדי לתקף את מהימנות התיוג . ספר הקודים לסיווג ההחלטות מובא להלן כנספח 1 . בשלב השני , ביקשנו להפנות זרקור גם להמלצות של ועדות ציבוריות או פנים-ממשלתיות לשיפור השירות הציבורי . מיפוי ועדות והחלטות ממשלה מסייע ביצירת תמונה מקיפה ככל הניתן של ניסיונות העבר לרפורמות בשירות הציבורי, מאחר שכלים אלה מובילים תהליכי שינוי בשירות . המיפוי
|

|