|
Page:13
הקדמה 13 כרכיב מכריע בחשיבותו למניעת שחיתות, לשמירה על מוסדות דמוקרטיים ולהבטחת שלטון החוק — נפגעו קשות . במקום ממלכתיות, גיוון והכלה, בשנים האחרונות אנו עדים לתופעת "נאמנות" והחלשה של אופי השירות הציבורי כמקצועי, כאובייקטיבי וכעצמאי ( גולשטיין-גלפרין וזכר-פלג, 2024 ) . • מבנה וסמכויות . ארגון מחדש של המבנה הארגוני והיחסים בין המשרדים, היחידות והרשויות בשירות הציבורי הוא חלק עיקרי ברפורמה כוללת . צמצום מספר המשרדים וגיבוש מבנה יציב וממוקד עשויים להגביר את היעילות וליצור תיאום וממשקים הדוקים יותר בין יחידות ( 2010 Bach & Jann, ) . כמו כן, צמצום הפער בין סמכות לאחריות ובייחוד חיזוק משרדי הביצוע אל מול יחידות המטה, עשויים לסייע בהתמקדות במתן השירותים ובהגברת היעילות והמועילות של המערכת ( 2016 , . Krause et al ) . • מנגנוני תיאום ותכלול . ארגון OECD מגדיר "מרכז ממשל" ( center of government ) כיחידה או כמצבור גופים המספקים תמיכה וייעוץ ישיר לראשי ממשלות ולקבינטים . למרכז ממשל יש מגוון תפקידים, והעיקריים שבהם כוללים תיאום ותכלול מדיניות רוחבית בממשלה, תכנון אסטרטגי עבור כל הממשלה, מעקב אחר יישום של החלטות ותוכניות, עיצוב ויישום רפורמות בשירות הציבורי, ניהול סיכונים וחשיבה מוטת עתיד ( 2018 OECD, ) . חיזוק מנגנוני התכלול, הפיקוח והבקרה ביחידות המטה מאפשר התמודדות טובה יותר עם סוגיות רב-תחומיות הדורשות התערבות כוללת ( , . Bouckaert et al 2011 ) . • הון אנושי . הון אנושי איכותי ומקצועי הוא רכיב מרכזי בהצלחת רפורמות בשירות הציבורי . עצמאות מקצועית ומניעת פוליטיזציה בתהליכי מינוי מאפשרות להבטיח ניהול מבוסס כישורים מקצועיים ומומחיות ( Peters, 2018 ) . ניוד עובדים בין-ארגונים מסייע בקידום של לימוד הדדי ופיתוח מיומנויות רב-תחומיות הנחוצות לפתרון בעיות מורכבות ( , . Lenihan et al 2019 ) . עדכון מדיניות ההכשרה המותאמת למאה ה- ,21 מנגנוני הערכה לפי ביצועים ופיתוח מסלולי קידום דיפרנציאליים הם חלק מחיזוק ההון האנושי ושיפור השירות לאזרח ( 2013 , . Bach & Jann, 2010 ; Hartley et al ) .
|

|