sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

הרכבת קואליציה כוללת תהליכי פירוק והרכבה של משרדי ממשלה והעברת תחומי אחריות ביניהם, במסגרת הסכמים קואליציוניים וחלוקת שלל פוליטי . תחום מוביל נוסף בהחלטות ממשלה היה הון אנושי ( % 27 ) . ההחלטות בתחום זה התמקדו בהגדלת הגיוון התעסוקתי . פעמים רבות התקבלו ההחלטות ללא מנגנון יישום ובקרה, ללא תאריך יעד וללא תקציב נדרש ליישומן . עובדה זו מהווה חסם ממשי מפני קידום רפורמות בשירות הציבורי, ולא אחת משאירה את החלטת הממשלה כ"אות מתה" שאינה מובילה לשינוי ולהטמעה . ועדות ציבוריות לרפורמה . ניתחנו לעומק שש ועדות שעסקו ברפורמות בשירות הציבורי ועמדנו על מידת היישומיות של המלצותיהן . ארבע הוועדות הראשונות עסקו ברפורמות רוחביות ושתי האחרונות התמקדו במשרדי המטה המרכזיים בשירות הציבורי : • הוועדה הציבורית-מקצועית לבדיקה כוללת של שירות המדינה וגופים הנתמכים מתקציב המדינה, בראשות חיים קוברסקי ב- 1989 ( ועדת קוברסקי ) . • הוועדה לשינוי חברתי כלכלי, בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג ב- 2011 ( ועדת טרכטנברג ) . • ועדת הרפורמה לשיפור מנגנוני ניהול ההון האנושי בשירות המדינה, בראשות משה דיין ב- 2013 ( ועדת דיין ) . • הצוות לשיפור עבודת המטה ויכולת הביצוע של משרדי הממשלה ( ועדת המשילות ) , בראשות הראל לוקר ב- 2013 ( ועדת לוקר ) . • הוועדה לבחינת מטה ראש הממשלה, בראשות יוסי קוצ'יק ב- 2012 ( ועדת קוצ'יק הראשונה ) . • הוועדה לבחינת סמכויות הנהלת משרד האוצר, בראשות יוסי קוצ'יק ב- 2018 ( ועדת קוצ'יק השנייה ) . בממוצע, רק כשליש מהמלצות הוועדות שנבחנו יושמו במלואן . רבות מן ההמלצות שלא יושמו נגעו לתחומים האלה : התכנון האסטרטגי וארוך הטווח ; ביזור והאצלת סמכויות ; חיזוק אתוס שירות המדינה ; ניהול ומדידת ביצועים ; הרחבת סמכויות הדרג הניהולי . בדומה להחלטות הממשלה, רובן מחקר מדיניות 200 | יישום רפורמות בשירות הציבורי 8

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help