|
Page:8
הרכבת קואליציה כוללת תהליכי פירוק והרכבה של משרדי ממשלה והעברת תחומי אחריות ביניהם, במסגרת הסכמים קואליציוניים וחלוקת שלל פוליטי . תחום מוביל נוסף בהחלטות ממשלה היה הון אנושי ( % 27 ) . ההחלטות בתחום זה התמקדו בהגדלת הגיוון התעסוקתי . פעמים רבות התקבלו ההחלטות ללא מנגנון יישום ובקרה, ללא תאריך יעד וללא תקציב נדרש ליישומן . עובדה זו מהווה חסם ממשי מפני קידום רפורמות בשירות הציבורי, ולא אחת משאירה את החלטת הממשלה כ"אות מתה" שאינה מובילה לשינוי ולהטמעה . ועדות ציבוריות לרפורמה . ניתחנו לעומק שש ועדות שעסקו ברפורמות בשירות הציבורי ועמדנו על מידת היישומיות של המלצותיהן . ארבע הוועדות הראשונות עסקו ברפורמות רוחביות ושתי האחרונות התמקדו במשרדי המטה המרכזיים בשירות הציבורי : • הוועדה הציבורית-מקצועית לבדיקה כוללת של שירות המדינה וגופים הנתמכים מתקציב המדינה, בראשות חיים קוברסקי ב- 1989 ( ועדת קוברסקי ) . • הוועדה לשינוי חברתי כלכלי, בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג ב- 2011 ( ועדת טרכטנברג ) . • ועדת הרפורמה לשיפור מנגנוני ניהול ההון האנושי בשירות המדינה, בראשות משה דיין ב- 2013 ( ועדת דיין ) . • הצוות לשיפור עבודת המטה ויכולת הביצוע של משרדי הממשלה ( ועדת המשילות ) , בראשות הראל לוקר ב- 2013 ( ועדת לוקר ) . • הוועדה לבחינת מטה ראש הממשלה, בראשות יוסי קוצ'יק ב- 2012 ( ועדת קוצ'יק הראשונה ) . • הוועדה לבחינת סמכויות הנהלת משרד האוצר, בראשות יוסי קוצ'יק ב- 2018 ( ועדת קוצ'יק השנייה ) . בממוצע, רק כשליש מהמלצות הוועדות שנבחנו יושמו במלואן . רבות מן ההמלצות שלא יושמו נגעו לתחומים האלה : התכנון האסטרטגי וארוך הטווח ; ביזור והאצלת סמכויות ; חיזוק אתוס שירות המדינה ; ניהול ומדידת ביצועים ; הרחבת סמכויות הדרג הניהולי . בדומה להחלטות הממשלה, רובן מחקר מדיניות 200 | יישום רפורמות בשירות הציבורי 8
|

|
|