sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 ובכל זאת, בתום איסוף החומר, הופתענו והתרגשנו לגלות שידע זה קשור באופן עמוק אל כל היבטי המודעות, הרוחניות והמדיטציה, אותה חוכמה בת אלפי השנים שאנו מתרגלים ומפתחים זה זמן רב . כל טכניקה שהתגלתה לנו בנוגע לחינוך ולגידול ילדים, התחברה לאלמנטים המוכרים מתוך הטכניקות שעבדו במשך אלפי שנים, ועדיין עובדות, אצל " מבוגרים " כמונו, בהפיכת חייהם למאושרים ולהרמוניים . במילים אחרות, התובנות הרוחניות שעוררו בנו השראה מתמדת, וסיפקו לנו פתרונות מיידיים ברגעים מאתגרים ביותר בחיינו, עברו תרגום מעשי לתחום החינוכי, והפכו לסדרת הנחיות בהירות ופשוטות ליישום, וזמינות לכל מי שמעוניין להתנסות בהן . נראה, אם כן, שהעיקרון המרכזי בשיטת החינוך השלו הוא שאין כל הבדל ממשי בין הגורמים העמוקים ביותר לסבלו של הילד בן זמננו, לבין גורמי הסבל האנושי ככלל, כפי שאובחנו והוגדרו על ידי פילוסופים ומורים רוחניים גדולים רבים לאורך ההיסטוריה . מה שיכול לשחרר אדם מסבל ולהעניק לו חוויית אושר תמידי, אושר שיהיה בלתי תלוי בנסיבות החיים ובגורמים חיצוניים כלשהם – יכול לשחרר גם ילד סובל, אלא שכאשר מדובר בילדים, נחוצה שפה אחרת - שפה שילדים מבינים . לשם כך אנחנו זקוקים לשיטה, שתעבוד לכל הכיוונים : למענם - כמו גם למעננו, כיוון שבשיטה זו, בדרישתה לעבודה מתמדת של מודעות עצמית, אין מנוס מכך שגם ההורים יתחנכו לרמה גבוהה יותר של אושר . הדוגמאות שלהלן מראות באיזו מידה, ופחות או יותר באיזה אופן, הרעיונות הרוחניים העתיקים מתגלמים בשיטת החינוך השלו : תרגול החמלה הבודהיסטי מזמין אותנו לחוש חמלה כלפי האחר, ולשים את עצמנו במקומו . ילדים הם בהחלט " אחר " , ואנו נדרשים להבין את צורכיהם בצורה העמוקה ביותר ולראות את העולם דרך עיניהם, כמו גם

פראג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help