sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 איך הוא עשה את זה ? השתאינו בעינים כלות . מאחר שכבר הנחנו כמובן מאליו שכל צעד בחיינו חייב להיות מלווה במשא ומתן, בהתעקשויות אינספור ולעיתים אף בכעס, צעקות ובכי, נראה הדבר כהישג מרשים ביותר . אין סיכוי, הרהרנו בתוגה, שנהיה מסוגלים לשבת ולאכול כך בשקט וללא הפרעה כשהבנות שלנו לצדנו . האם מדובר בהבדלים תרבותיים ? או בהשפעת מזג האוויר ? איך ייתכן שהאירופאים מנצחים אותנו כך ? והלא אנו עצמנו מצוידים בכלֵי מודעות שהצליחו להפוך את חיינו שלנו, את כלל פנימיותנו, לשפויים ולמאושרים . תמונת חיים קצרה ופשוטה זו שלחה אותנו בעוז בחזרה פנימה, כדי לדלות משם שיטת חינוך שתגשר על הפער שבין שני תחומים אלה של חיינו, אחת ולתמיד .  בכל פעם שאנו מתקשים לראות בבהירות מתוך מישור ה ' אני המודע ' שלנו, אנו צוללים אל תוך מרחבים של מצבים מדיטטיביים עמוקים, ושם, כבמטה קסם, מופיעות תשובות . חלוקת התפקידים בינינו היא כזו : שי הוגה את התובנות, ואני שואל, מתחקר ומעודד את חילוצן של תובנות נוספות להשלמת התמונה . הפעם צללנו עוד ועוד, למשך תקופה ארוכה, עד שהתחלנו לאסוף את חלקי הפאזל השונים ולגבשם כשיטה סדורה והגיונית . השאלה המרכזית שהעסיקה אותנו היתה, כיצד פועל מוחו של ילד ? כיצד הוא תופס את המציאות ? תשובה לשאלה זו עשויה לספק מפתח לגישה חינוכית, שתאפשר לעבוד בצורה מדויקת עם האופן שבו ילדים מבינים דברים, ולכן גם תהיה יעילה יותר . הבנה כזו יכולה למנוע מראש את ההתנגשויות הנובעות מאי - יכולתו של המבוגר לעבוד עם תוכנת ההפעלה המוזרה של הזאטוטים שברשותו .

פראג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help