|
Page:12
12 איך הוא עשה את זה ? השתאינו בעינים כלות . מאחר שכבר הנחנו כמובן מאליו שכל צעד בחיינו חייב להיות מלווה במשא ומתן, בהתעקשויות אינספור ולעיתים אף בכעס, צעקות ובכי, נראה הדבר כהישג מרשים ביותר . אין סיכוי, הרהרנו בתוגה, שנהיה מסוגלים לשבת ולאכול כך בשקט וללא הפרעה כשהבנות שלנו לצדנו . האם מדובר בהבדלים תרבותיים ? או בהשפעת מזג האוויר ? איך ייתכן שהאירופאים מנצחים אותנו כך ? והלא אנו עצמנו מצוידים בכלֵי מודעות שהצליחו להפוך את חיינו שלנו, את כלל פנימיותנו, לשפויים ולמאושרים . תמונת חיים קצרה ופשוטה זו שלחה אותנו בעוז בחזרה פנימה, כדי לדלות משם שיטת חינוך שתגשר על הפער שבין שני תחומים אלה של חיינו, אחת ולתמיד . בכל פעם שאנו מתקשים לראות בבהירות מתוך מישור ה ' אני המודע ' שלנו, אנו צוללים אל תוך מרחבים של מצבים מדיטטיביים עמוקים, ושם, כבמטה קסם, מופיעות תשובות . חלוקת התפקידים בינינו היא כזו : שי הוגה את התובנות, ואני שואל, מתחקר ומעודד את חילוצן של תובנות נוספות להשלמת התמונה . הפעם צללנו עוד ועוד, למשך תקופה ארוכה, עד שהתחלנו לאסוף את חלקי הפאזל השונים ולגבשם כשיטה סדורה והגיונית . השאלה המרכזית שהעסיקה אותנו היתה, כיצד פועל מוחו של ילד ? כיצד הוא תופס את המציאות ? תשובה לשאלה זו עשויה לספק מפתח לגישה חינוכית, שתאפשר לעבוד בצורה מדויקת עם האופן שבו ילדים מבינים דברים, ולכן גם תהיה יעילה יותר . הבנה כזו יכולה למנוע מראש את ההתנגשויות הנובעות מאי - יכולתו של המבוגר לעבוד עם תוכנת ההפעלה המוזרה של הזאטוטים שברשותו .
|
פראג
|
|