|
Page:14
14 גֶ ' נְטֶה " באיטלקית , הוא עדיין אחד המיתוסים הרווחים באשר לאיטליה בת זמננו . איזה תפקיד מילאו היהודים בקידום נרטיב ה " בְּרָאוָה גֶ ' נְטֶה " ? כיצד השפיעו עליהם התנסויותיהם בעשרות השנים שלפני מלחמת העולם שנים שבהן הפכו לפטריוטים איטלקים נלהבים , מקצתם אף – השנייה הנבדלת ? במילים אחרות , לפשיסטים , מתוך שמירה על התרבות היהודית ועד 1848 - כיצד הובילו ההתנסויות של יהודי איטליה , מהאמנציפציה ב , לתמיכה בסיפור הזה ולעזרה 1938 - לחוקי הגזע הראשונים של איטליה ב לשמר אותו במהלך מלחמת העולם השנייה ולאחריה ? טענתי היא שהיהודים עצמם , קורבנותיה של הגזענות האיטלקית במשך המלחמה , מילאו תפקיד בלתי מבוטל בכינונו של רעיון ה " בְּרָאוָה קידמו – כמו קלרה רוטמן – גֶ ' נְטֶה " ובביסוסו . היהודים האיטלקים עצמם תדמית חיובית של איטליה במהלך המלחמה ולאחריה . הבסיס לתשבחות הודים על איטליה מעוגן בתקופות הקודמות למלחמת העולם שהרעיפו הי עשרה . יתר על כן , האידיאליזציה - השנייה , ומקורו מצוי במאה התשע שערכו היהודים לאיטליה חצתה גבולות . פליטים יהודים ממוצא איטלקי שהגיעו לארצות הברית ולפלשתינה ) ארץ ישראל הבריטית ( , הרימו את שר הניצולים שנותרו בארץ המגף . הם אלו איטליה על נס לא פחות מא שהפיצו את המעשייה החביבה של ה " בראווה ג ' נטה " הרבה מעבר לגבולות אירופה . אך ספר זה אינו עוסק בזיכרון בלבד ; הוא מביא תובנות חדשות על חיי וסוקר את התנהלותם באיטליה של ימינו , דבר 1950 - ל 1850 היהודים בין מהותי להבנת השבחים שהם מרעיפים על החברה האיטלקית . על פי ההבנה המקובלת התבוללו יהודי איטליה , כלומר נטשו את זהותם עשרה . אַרְאֶה - ענק להם שוויון זכויות במאה התשע היהודית , אחרי שהו את ההפך מזה : בתור דת ותרבות שגשגה היהדות בעקבות האמנציפציה המהלך שהעניק ליהודים שוויון זכויות מבחינה חוקית ואזרחית . יתר – , עלתה 1945 - ל 1938 על כן , לאחר פסק זמן כפוי של שבע שנים בין התרבות היהודית שוב כפורחת . ספר זה נועד כדי להסביר מדוע עזרו היהודים האיטלקים ליצור דימוי ובייחוד גדלות רוח פשיסטית . וזאת בניסיון – של גדלות רוח איטלקית לענות על שאלה שלא נחקרה כל צורכה : מדוע , בתקופה שבין שתי מלחמות העולם , תמכו רוב היהודים האיטלקים בפשיזם ? סוגיית
|

|
|