|
Page:14
14 שלום צדיק אך אינו ספר מחקרי . ,ספר עיוניאומנםהספר המוצג לפניכם הוא לא בדרךבלא,טענות פילוסופיות, היסטוריות וחברתיותמופיעות בו פרופסור למחשבת ישראלבתורהמקובלת בספר אקדמי . באוניברסיטת בן גוריון, כמעט כל כתיבתי עד כה היא אקדמית . בהם אני דן בספר, ובעיקר על אלושהנושאיםקצתכתבתי על מ הקשורים לפילוסופיה של ימי הביניים . לכתיבה אקדמית יתרונות הכותב חולקדוענימוקים מהלצדדעותכל מיני : דיוק, הבאתיםרב אולם, דיון במקורות ראשוניים וציטוטים בשפת המקור וכו' . ןעליה שתי מגרעותבשליש לכתיבה האקדמית גם חסרונות . ,כמו לכל דבר , אקדמי . ראשיתינואש,כנעתי לכתוב את הספר הזהתשהמרכזיות קטנה . סוג הכתיבהמומחיםתים לקבוצעדומיהספרים האקדמיים כשאנשים מתעניינים בנושאאפילו, מרחיק חלק ניכר מהציבור מעוף הציפורמהספר . שנית, מטרת ספר זה היא לנתח ולהסביר : פילוסופיה דתית, דת שמרנית,למיניהןתופעות חברתיות והגותיות כדי לנתח כל אחת מתופעות אלו . חילון, ליברליזם ודתיות ליברלית לכתוב סדרה שלמה של ספרי מחקר . סבירנידרשבאופן מדעי את הציבור הרחב . בספר זה אני מנסהו לא יעניינהאלכשספרים כמה טענותגלו, לדון בהם, להצילזרמים השל הםלתפוס את נשמת שניםה 1,000 - חברתיות והיסטוריות על התפתחות הרעיונות ב פעולות ממשיות בהווה . דיון כזה איננוב דצדל,ולבסוף – האחרונות מצליח לתפוס את התמונהינואשלפעמים,מתאים לספר אקדמי , אני חושביתר על כןקטנים . הבפרטיםמדוקדקמרוב עיסוקהגדולה שראוי שחוקר מודרני, המקבל משכורת ממשלם המיסים, ינסה ן התובנות שהגיע אליהקצתמאתלהסביר לציבור הרחב לפחות את בעיקר בהרצאות בעל פה לציבוריםזבמחקריו . עד כה עשיתי כעת אני מנסה לכתוב את הדברים ולהציגם לקהלו שאינם אקדמיים, . יותררחב מסגנון דבריי . ןתעצבהעלולים להפני אלוללהתנצלאףברצוני במגווןביקורתיתהביחשידיאנשים להביאמטרת הספר היא ל בהןשוהחברותבההם חייםש נושאים : דת, היסטוריה, החברה
|

|