|
Page:13
13 קריאה לתחייתה של הפילוסופיה הדתית הן של דתיים ושמרנים,בעלי תפיסה פילוסופית בסביבה הדתית שאנשים דתיים,פרק יהיההבסביבה החילונית . הטיעון המרכזי של הםבלא,מהשליטה השמרנית על הדתכיוםלא מעטים אינם מרוצים הןוהן בעיני החברה הדתית – נדחים לשוליים של העשייה הדתית אף איןו,הם מרגישים בנוח בסביבה דתית שמרניתאיןבעיני עצמם . הםאין ללשכנע אנשים חילונים להצטרף לדת שכדיהם מוטיבציהב ה . יש גם לא מעט אנשים חילונים שאינם מרוציםמיעהזדהות מלאה , מאורח החיים הליברלי והמתירני של החברה החילונית הליברלית עם דעותה תושהם מזהים אמשוםם להצטרף לדתונרצבןאיולםא האלהאנשיםהשמרניות ( קיום העל-טבעי, שכר ועונש ) . יציאתם של הדת השמרנית, לצדכלפימהארון בחברה הדתית וביקורתם הנוקבת ותעשוי – הפצתה של הבשורה הפילוסופית הדתית בחברה החילונית כדי להקים לתחייה את הזרם הפילוסופיבמידה מספקתליצור עניין אנשים דתייםלבשבייכול להפוך לאפשרות ראויהזההרדיקלי . זרם סופיתת עולם פילוסוחילונים המחפשים אורח חיים שמרני ותפי עם השניםמתאפשרומדעית . אורח חיים שמרני מבחינה משפחתית ההופכת למתירנית יותר ככל שהיא,פחות ופחות בחברה החילונית בנוגעמתרחקת ממקורה הדתי . בפרק התשיעי אציין בקצרה טענה לבלפירעיונות בהיסטוריה האנושית . מתפתחיםבהןשלדרכים מתפתחים כמו חיידקים . הם נפוצים מהר עדרעיונות חדשים,הטענה העוצרים או,מצליחה ליצור נוגדניםושהחברה שבה התפתח הרעיון החדש . בשלב הבא החברה שנוצרהו שלמעכבים את הפצת י לבסביב הרעיון החדש צריכה לראות אם היא מסוגלת להתקיים הצטרפות המונית מן החוץ . לדעתי החילון הליברלי הגיע לשלב הזה שניםהבישראל ובמערב כולו . החברות שבתוכן התפתח במאות מושךו אותו לכהפש,"נוגדנים רעיוניים"די והותרהאחרונות יצרו של החילון והמשברים הפנימיים בתוךופחות . עצירת התפשטות החברה החילונית יוצרים אפשרות לחזרתה של הפילוסופיה הדתית הרדיקלית אל במת ההיסטוריה .
|

|
|