sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 קריאה לתחייתה של הפילוסופיה הדתית הן של דתיים ושמרנים,בעלי תפיסה פילוסופית בסביבה הדתית שאנשים דתיים,פרק יהיההבסביבה החילונית . הטיעון המרכזי של הםבלא,מהשליטה השמרנית על הדתכיוםלא מעטים אינם מרוצים הןוהן בעיני החברה הדתית – נדחים לשוליים של העשייה הדתית אף איןו,הם מרגישים בנוח בסביבה דתית שמרניתאיןבעיני עצמם . הםאין ללשכנע אנשים חילונים להצטרף לדת שכדיהם מוטיבציהב ה . יש גם לא מעט אנשים חילונים שאינם מרוציםמיעהזדהות מלאה , מאורח החיים הליברלי והמתירני של החברה החילונית הליברלית עם דעותה תושהם מזהים אמשוםם להצטרף לדתונרצבןאיולםא האלהאנשיםהשמרניות ( קיום העל-טבעי, שכר ועונש ) . יציאתם של הדת השמרנית, לצדכלפימהארון בחברה הדתית וביקורתם הנוקבת ותעשוי – הפצתה של הבשורה הפילוסופית הדתית בחברה החילונית כדי להקים לתחייה את הזרם הפילוסופיבמידה מספקתליצור עניין אנשים דתייםלבשבייכול להפוך לאפשרות ראויהזההרדיקלי . זרם סופיתת עולם פילוסוחילונים המחפשים אורח חיים שמרני ותפי עם השניםמתאפשרומדעית . אורח חיים שמרני מבחינה משפחתית ההופכת למתירנית יותר ככל שהיא,פחות ופחות בחברה החילונית בנוגעמתרחקת ממקורה הדתי . בפרק התשיעי אציין בקצרה טענה לבלפירעיונות בהיסטוריה האנושית . מתפתחיםבהןשלדרכים מתפתחים כמו חיידקים . הם נפוצים מהר עדרעיונות חדשים,הטענה העוצרים או,מצליחה ליצור נוגדניםושהחברה שבה התפתח הרעיון החדש . בשלב הבא החברה שנוצרהו שלמעכבים את הפצת י לבסביב הרעיון החדש צריכה לראות אם היא מסוגלת להתקיים הצטרפות המונית מן החוץ . לדעתי החילון הליברלי הגיע לשלב הזה שניםהבישראל ובמערב כולו . החברות שבתוכן התפתח במאות מושךו אותו לכהפש,"נוגדנים רעיוניים"די והותרהאחרונות יצרו של החילון והמשברים הפנימיים בתוךופחות . עצירת התפשטות החברה החילונית יוצרים אפשרות לחזרתה של הפילוסופיה הדתית הרדיקלית אל במת ההיסטוריה .

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help