sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 שלום צדיק ושהמצב, מראה שאפשר אחרת – לאחר המוותשטבעי ובחיים א מניגודל עלולים להשתנות והתנאים היסטורייםמנובעבימינו מהותי בין הדת לפילוסופיה . אתהחלק השני מתאר את המצב בימינו . הפרק הרביעי מסביר זההבעיות הנובעות מהיעדרותו של זרם דתי נטורליסטי . בפרק כיום אפשרות ממשית לבחור באורח חיים שמרניאיןש,נדגיש ; ובתפיסת עולם נטורליסטית . אדם שמרני חייב להאמין בעל-טבעי ואדם ביקורתי, הדוגל בעמדה נטורליסטית, אינו יכול לחיות אורח חובה דתית להיותמדוע קיימתחיים שמרני . הפרק החמישי מסביר לא פילוסופיה היא אוסף של אמונותב פילוסוף . כאן נציין שדת מלבדבין המציאות . ובינודברשאין,תפלות ועבודה של אל דמיוני תיאורעלשהשמרנות הדתית בנויה על זיוף ההיסטוריה ו,נדגישזאת הראשון שלובחלקשגוימה שהתברר כ – הדתו שלשמרני במהות הספר . הפרק השישי עוסק בחובה הפילוסופית להיות דתי כיום . הן לאושרו של,החברתיים של הדתיהיודגשו יתרונותזהפרקב הן לחברה כולה . יושםוהאדם ( בעיקר בתחום היציבות המשפחתית ) בו דגש על בדידותו ואומללותו של האדם החי בחברה הליברלית המערבית ועל חוסר יכולתה להמשיך ולהתקיים לאורך דורות . בפרק השביעי תוצג ביקורת נוקבת על הזרמים הדתיים הליברליים ממשיכיה של הפילוסופיהלעצמםמחשיביםהעכשוויים . זרמים אלו . נדגיש אתציבורעיני הנתפסים בככה הםו,ימי הבינייםמהדתית ההבדל ביניהם . הטענה המרכזית תהיה שהזרמים הדתיים הליברליים שמרנות דתית מעודנת בערכים ליברליים . חיבור זה : הם יצור שעטנז אלטרנטיבה דתיתשמשאינו מאףחוטא בחוסר עקביות קיצוני ו מחפשיםכאלה ה,ראויה לחילונים שמאסו באורח החיים הליברלי זרם דתי שמרני מבחינה הנורמות החברתיות ופתוח לכל עמדה פילוסופית מבחינה הגותית . השלישי של הספר עוסק בעתיד אפשרי של הזרםוחלק הפילוסופי הדתי . הפרק השמיני מתאר את הדרכים להקימו מחדש . הן של אנשים – "יציאה מהארון"הדרך העיקרית היא באמצעות

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help