|
Page:12
12 שלום צדיק ושהמצב, מראה שאפשר אחרת – לאחר המוותשטבעי ובחיים א מניגודל עלולים להשתנות והתנאים היסטורייםמנובעבימינו מהותי בין הדת לפילוסופיה . אתהחלק השני מתאר את המצב בימינו . הפרק הרביעי מסביר זההבעיות הנובעות מהיעדרותו של זרם דתי נטורליסטי . בפרק כיום אפשרות ממשית לבחור באורח חיים שמרניאיןש,נדגיש ; ובתפיסת עולם נטורליסטית . אדם שמרני חייב להאמין בעל-טבעי ואדם ביקורתי, הדוגל בעמדה נטורליסטית, אינו יכול לחיות אורח חובה דתית להיותמדוע קיימתחיים שמרני . הפרק החמישי מסביר לא פילוסופיה היא אוסף של אמונותב פילוסוף . כאן נציין שדת מלבדבין המציאות . ובינודברשאין,תפלות ועבודה של אל דמיוני תיאורעלשהשמרנות הדתית בנויה על זיוף ההיסטוריה ו,נדגישזאת הראשון שלובחלקשגוימה שהתברר כ – הדתו שלשמרני במהות הספר . הפרק השישי עוסק בחובה הפילוסופית להיות דתי כיום . הן לאושרו של,החברתיים של הדתיהיודגשו יתרונותזהפרקב הן לחברה כולה . יושםוהאדם ( בעיקר בתחום היציבות המשפחתית ) בו דגש על בדידותו ואומללותו של האדם החי בחברה הליברלית המערבית ועל חוסר יכולתה להמשיך ולהתקיים לאורך דורות . בפרק השביעי תוצג ביקורת נוקבת על הזרמים הדתיים הליברליים ממשיכיה של הפילוסופיהלעצמםמחשיביםהעכשוויים . זרמים אלו . נדגיש אתציבורעיני הנתפסים בככה הםו,ימי הבינייםמהדתית ההבדל ביניהם . הטענה המרכזית תהיה שהזרמים הדתיים הליברליים שמרנות דתית מעודנת בערכים ליברליים . חיבור זה : הם יצור שעטנז אלטרנטיבה דתיתשמשאינו מאףחוטא בחוסר עקביות קיצוני ו מחפשיםכאלה ה,ראויה לחילונים שמאסו באורח החיים הליברלי זרם דתי שמרני מבחינה הנורמות החברתיות ופתוח לכל עמדה פילוסופית מבחינה הגותית . השלישי של הספר עוסק בעתיד אפשרי של הזרםוחלק הפילוסופי הדתי . הפרק השמיני מתאר את הדרכים להקימו מחדש . הן של אנשים – "יציאה מהארון"הדרך העיקרית היא באמצעות
|

|
|