|
Page:11
11 משה מðשהוף מזוויותערכית ומוסריתקבוצתיותבðושאם עסקו ועוסקיםירב ראוימו זהכלðושא חשובשוðות ומðקודות מבט שוðות . מðקודת מבט שרואה את המרכיבים – להתייחס מלמעלה לðסות להביןיש . ביðיהםהיחסיםואתהשוðים של הסוגיה וכל זאת,ðבðים החלקים האחריםעליהםשהיסודותםמה הערכיםאתבצדתוך ðיסיון לשים, כלומרלפוזיציהחוץמ לדוןלðסותו,בהםמחזיקאדם המðסה לדון בכךוהדעות ש ספר זה ðעשה מאמץככל הðיתן . לכן בתבהם אובייקטיבי . להשיל ככל הðיתן את הפוזיציות ולגעת במקוד הסוגיה ,לא מבוטל בðיסיון זה, להיות אובייקטיביקושימובן כי קיים אפשרות להיות אובייקטיבי ולדוןאין ממשובכלל כל אחד מאיתðו מדבר בשפתומלאה . באובייקטיביות ודברים שהוא אומר או טוען עוברים את אותהת,הסובייקטיבי המסððת . אולם יש הבדל בין להכפיף את אותם הדברים לאותה אוהד קבוצת כדורגל המתלהב מביצועיםמוכ,הסובייקטיביות היגיוןתוךלדבר מהאפשרלðסות ככללביןשל הקבוצה שלו, בקבוצות השוðות שיש להן התייחסותיתקבלששיהיה אפשרי לאותו העðיין . של יחידיםריבוייוצרגיוון דעות ואמוðות של אðשים שוðים כלשלפיהן,משלואמוðות ערכיות ומוסריותבעליוקבוצות אפשר לכðותו אðדרלמוסיה . זהבצדקתו . מצבאחד משוכðע בים הערכים האלה משהו ðכוןאין אפשרות לדעת בוודאות אם . לא ברור אם יש בעלאו אפילו ðכון יותר מערכים אחרים איך אðחðו,אז ðשארים עם השאלהסמכות שיכול לקבוע זאת . ðו אויתואמוð, כלומר האםאðחðו צודקיםאםיכולים לדעת ? הטוב ולא את הרעפעולותיðו משרתים את ערכים ðכוðיםיודעים אם ישבו איןשבעולם אðדרלמוסי זה, איזה תלם, אðחðו מחפשים אחראו לא יודעים לזהות מה הם ,שðוכל להגיד שאם ðלך בו אðחðו מתקדמיםןכיוו,מוסרי
|

|
|