sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 בהנחה שלנבדק אין בעיה בשריר, ושהוא נתון במצב רוח רגיל ורגוע, ללא גירויים חיצוניים ) לכן חשוב שהבודק לא יחייך אל הנבדק או ייצור עמו אינטראקציה אחרת כלשהי ( , השריר יגיב בהתנגדות – הזרוע תישאר נעולה . אם תחזרו על הבדיקה בנוכחות גירוי שלילי ) למשל, ממתיק מלאכותי ( , "למרות שהלחץ שיפעיל הבודק על הזרוע לא יהיה חזק יותר מאשר בפעם הקודמת, השריר לא יצליח להתנגד ללחץ, וזרועו של הנבדק תצנח כלפי מטה . " 4 אחד ההיבטים הבולטים במחקרו של דיימונד, היה אחידות התגובה בקרב הנבדקים . התוצאות של דיימונד היו ניתנות לניבוי, כמו גם נִשנות ואוניברסליות . אותן תוצאות התקבלו גם כאשר לא היה שום קשר הגיוני בין הגירוי לבין התגובה . מִסיבּות בלתי ידועות לחלוטין, גרמו סמלים מופשטים מסוימים לכל הנבדקים להגיב בחולשה, בעוד שסמלים אחרים גרמו לתגובה הפוכה . חלק מהתוצאות היו מתמיהות : תמונות מסוימות, נטולות תוכן גלוי – חיובי או שלילי – גרמו לכל הנבדקים להגיב בחולשה, בעוד שתמונות "ניטרליות" אחרות גרמו לכל הנבדקים להגיב בחוסן . חלק מהתוצאות אף היוו כר נרחב לניחושים : בעוד שרובּה של המוזיקה הקלאסית ורוב מוזיקת הפופ ) כולל רוקנרול "קלאסי" ( הניבו תגובת חוסן אוניברסלית, הרוק הכבד והרוק ה"מטאלי" – שהחלו להתפתח ולהיות מקובלים בסוף שנות השבעים – הניבו תגובת חולשה אוניברסלית . תופעה נוספת התגלתה, אם כי דיימונד התייחס אליה ברפרוף ולא חקר אותה ואת השלכותיה הייחודיות לעומק . נבדקים שהאזינו להקלטות של מקרי תרמית ידועים – למרות שהדוברים היו משכנעים בדבריהם ונשמעו כאילו הם דוברי אמת – הגיבו בחולשה . לעומת זאת, כאשר האזינו להקלטות של הכרזות אמת מוכחות, הגיבו כולם בחוסן . 5 תופעה זו היא נקודת הפתיחה בעבודתו של מחבר ספר זה, הפסיכיאטר והרופא הידוע דיוויד ר . הוקינס . בשנת 1975 החל ד"ר הוקינס לחקור את התגובה הקינסיולוגית לאמת ולשקר . כבר הוכח שהנבדקים אינם זקוקים להיכרות מודעת עם החומר ) או עם הנושא ( הנבדק . במחקרים כפולי סמיות ) double - blind ( ובהדגמות עוצמה מול כוח

פראג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help