|
Page:12
12 הצעד הראשון בתהליך הלמידה הזה הוא להיות כנים עם עצמנו . רובנו השתכללנו מאוד בהעצמת השליליוּת ובהתעקשות על הצדק שלנו, כך שהזאב הכועס הפך למבריק יותר ויותר, ואילו הזאב האחר נותר עומד בעיניים מתחננות . אבל איננו תקועים בהוויה הזאת . כשאנחנו חשים התנגדות או כל רגש חזק אחר, נוכל לזהות שאנו נסערים ולקלוט שברגע זה אנחנו יכולים לבחור במודע להיות תוקפניים או להירגע . באפשרותנו לבחור איזה זאב אנחנו רוצים להאכיל . כמובן, אם בכוונתו לבדוק את הגישה הזאת, נזדקק להכוונות . נזדקק לדרכים להתאמן בנתיב הזה של בחירה מושכלת . הנתיב כרוך בחשיפת שלוש תכונות אנושיות בסיסיות, שתמיד היו אִתנו, אך אולי נקברו וכמעט נשכחו . תכונות אלה הן תבונה טבעית, חמימות טבעית ופתיחות טבעית . כשאני אומרת שהפוטנציאל לטוב - לב קיים בכל הברואים, אני מכירה בכך שכל אחד בכל מקום ברחבי הגלובוס מצויד בתכונות אלה, ויכול לגייסן לעזרת עצמו ולעזרת אחרים . התבונה הטבעית נגישה לנו תמיד . כשאיננו לכודים במלכודת של תקווה ופחד, אנחנו יודעים באופן אינטואיטיבי מה הדבר הנכון לעשות . אם לא מעמעֲמים את התבונה באמצעות כעס, רחמים עצמיים או השתוקקות, אנחנו יודעים מה יעזור לנו ומה יחמיר את המצב . בשל התגובות הרגשיות המשוכללות, אנחנו אומרים ופועלים באופן מטורף . אנחנו רוצים להיות מאושרים ושלווים, אבל כשרגשות מתעוררים, השיטות ששימשו אותנו להשיג את האושר הזה משום מה מאמללות אותנו עוד יותר . לעתים קרובות מדי הרצונות והפעולות אינם מסונכרנים . אף על פי כן, לכולנו יש גישה לתבונה יסודית שיכולה לעזור לפתור בעיות, במקום להחמיר אותן .
|
פראג
|
|