|
Page:11
הקדמה | 11 להמציא את הקורבנוּת שלך ) או שאתה גזען דוחה ( גם אם מעולם לא היית כזה ) . בחר צד . בפרק השישי אני מתאר את תסמונת היען הטפילית ( תי"ט ) , הפרעת חשיבה חולנית הגוזלת מאנשים את יכולתם לזהות אמיתות ברורות כשמש . הכחשת מדע היא ביטוי אחד של תי"ט, אבל יש רבים אחרים כמותה . הסובלים מתי"ט משתמשים במגוון אסטרטגיות כדי להגן על עצמם מהמציאות, כולל שימוש בשש דרגות של סיבתיות מזויפת, שבה אינספור פגיעות מוצמדות באופן שגוי לאשם הנבחר ( למשל "שינויי אקלים גורמים לטרור" ) . אני בוחן כיצד הסובלים מתי"ט נוקטים עמדות סתמיות ולעיתים אובדניות בנוגע לנושאים בעלי חשיבות לתרבות האנושית, כולל סיבות היסוד לטרור העולמי, סגולותיהם של גבולות פתוחים, ההתאמה לכאורה בין חוקי השריעה לחוקה האמריקנית, והגזענות לכאורה של שימוש בתיוג חברתי לצורך אכיפת החוק . אין די בתיעוד הפרעת החשיבה החולנית בלי להציע לאנשים דרך לחסן את עצמם נגד פתוגנים רעיוניים כאלו . בפרק השביעי, בעודי מזהיר את הקוראים מצורות שונות של עומק מזויף המתחזה לאמת, אני בוחן כיצד לחפש אמת באמצעות הקמה קפדנית וזהירה של רשתות נומולוגיות של ראיות מצטברות . לבסוף, בפרק האחרון, אני מציג סיבות שגורמות לאנשים לשבת על הגדר במלחמת הרעיונות, ומציע דרך פעולה שתאפשר להפוך את המגמה . אל תזלזלו בעוצמת הקול שלכם . שינויים ססמיים מתחילים ברעשים קטנים . השתלבו במאבק על ההיגיון ועל חופש המחשבה והדיבור . קולכם חשוב . השתמשו בו . מעת לעת יש שקוראים תיגר על מאמציי העקשניים להילחם בפתוגנים הרעיוניים המופצים בידי לוחמי הצדק החברתי . בדרך כלל הביקורות הללו לובשות צורה אחת משתיים . הראשונה היא : "פרופ' סעד, האם אינך מגזים בחומרת הבעיה ? אחרי הכול, לוחמי הצדק החברתי הם מיעוט ברוב הקמפוסים" . והשנייה : "ד"ר סעד, למה אתה לא מתמודד עם בעיות חשובות יותר ? די לעסוק באובססיביות בכמה
|

|
|