sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבבמ | 11 להיחשב הגונות — עליהן לשנות במהירות וביסודיות את הרכבן הדמוגרפי . נראה שחזון המאה ה- 21 הוא שסין תורשה להישאר סין, שצריך לאפשר למדינות במזרח הרחוק והתיכון ובאפריקה להישאר כפי שהן, ואף מצופה מהן שיעשו זאת, או אפילו שישובו למה שהיו פעם . אבל המדינות המזוהות בתור "המערב" נדרשות להפוך למשהו אחר או לאבד כל לגיטימיות . ברור שלמדינות וארצות יש זכות להשתנות . במרוצת הזמן, מידה מסוימת של שינוי היא בלתי נמנעת . אבל נראה שמשהו היה מעורער ובלתי מאוזן . הטיעונים הושמעו לא מתוך אהבה למדינות הללו אלא מתוך תיעוב מוסווה-בקושי כלפיהן . בעיני אנשים רבים, בין השאר באוכלוסיות המערב עצמו, נראה שהמדינות הללו חטאו חטא, עשו משהו שעליהן לכפר עליו . המערב היה הבעיה . פירוק המערב היה הפתרון . היו עוד סימנים לכך שמשהו לא בסדר . ב- 2019 התמודדתי עם 2 כמה מהם בספרי שיגעון ההמון . התייחסתי לאתגר שמעוררת "פוליטיקת הזהויות" — במיוחד הניסיון לקרוע את חברות המערב לגזרים של מין, מיניות וגזע . אחרי המאה ה- 20 , זהות לאומית הפכה לצורת השתייכות מגונה, וכל צורות ההשתייכות האחרות הללו הופיעו לפתע במקומה . כעת הצטוו אנשים להתייחס לעצמם כחברים בקבוצות אחרות . הם היו הומואים או סטרייטים, גברים או נשים, שחורים או לבנים . צורות ההשתייכות הללו גם הוטענו במטען אנטי-מערבי . את ההומואים היללו כל עוד היו "קווירים" שרצו לנתץ את כל המוסדות הקיימים . אלה מהם שרק רצו להמשיך בחייהם או שאהבו את העולם המערבי נדחקו לשוליים . באופן דומה, כל עוד פמיניסטיות תקפו "הבניות גבריות", קפיטליזם מערבי ועוד, הן היו שימושיות . לפמיניסטיות שלא הלכו בתלם או סברו שמעמדן מבוסס ואיתן דיו במערב התייחסו כאל בוגדות במקרה הטוב, ואויבות במקרה הרע . שיח הגזע היה חריף עוד יותר . במיעוטים שהשתלבו היטב במערב, תרמו לו ואף הוקירו אותו נהגו יותר ויותר כאילו בגדו בגזעם . כאילו ציפו מהם לנאמנות אחרת . רדיקלים שרצו למוטט הכול הועלו על

הוצאת סלע מאיר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help