|
Page:12
12 | הנחייתו של שְׁרִי רָמָנָה מָהַרְשִׁי ביותר בהודו . מקצת המבקרים נמשכו אל השלווה שחשו במחיצתו, אחרים אל הדרך הסמכותית שבה הנחה מחפשי אמת ופירש דוקטרינות דתיות, והיו שבאו פשוט כדי לתנות באוזניו את צרותיהם . היו המניעים לביקור אשר היו, כמעט כל מי שבא עימו במגע התרשם מפשטותו ומצניעותו . הוא חי וישן באולם ציבורי שהיה נגיש תמיד לכול, והיה זמין למבקרים עשרים וארבע שעות ביממה . קנייניו הפרטיים היחידים היו אזור חלציים, כד מים ומקל הליכה . אף שאלפים העריצו אותו וראו בו התגלמות אלוהים עלי אדמות, הוא לא הניח לאיש להתייחס אליו כאל אדם מיוחד וסירב תמיד לקבל מה שלא היה אפשר לחלוק בו שווה בשווה עם כל הנוכחים באַשְׁרַם . הוא לקח חלק בעבודות הקהילה ושנים רבות היה קם בשלוש לפנות בוקר להכין את ארוחת הבוקר לדיירי האשרם . חוש השוויון שלו היה לאגדה . כשמבקרים באו לראותו – אח"מים, איכרים או בעלי חיים – הוא התייחס אל כולם בהתחשבות ובכבוד . השוויון ביחסו חל גם על העצים ; הוא השפיע על חסידיו להימנע מקטיפת פרחים ותלישת עלים ועשה כל מה שביכולתו להבטיח שבכל פעם שנקטף פרי מעצי האשרם יהיה הכאב הנגרם לעץ מזערי . כל אותה העת ( 1925 – 1950 ) היה מוקד החיים באשרם האולם הקטן שבו התגורר שְׁרִי רָמָנָה, שם ישן ופגש אנשים . רוב זמנו עבר עליו בישיבה על ספה שעמדה בפינת האולם, שם הקרין את עוצמתו השקטה וענה על שאלותיהם של האנשים שנהרו אליו מכל קצוות תבל . לעיתים נדירות בלבד העלה את רעיונותיו על הכתב, ותשובותיו בעל פה בשנים אלו, המתועדות ביותר בחייו, הן המקור העשיר ביותר להנחייתו . הנחייתו זו שבעל פה שפעה בסמכותיות מן הידע הישיר שלו שהמוּדעות היא הממשוּת היחידה הקיימת . כתוצאה מכך נועדו כל הסבריו והנחיותיו לשכנע את חסידיו שזה אכן מצבם האמיתי והטבעי . רק מעטים מחסידיו היו מסוגלים להטמיע את האמת הזאת בצורתה הנעלה והמרוכזת ביותר, ועל כן, לעיתים קרובות התאים את הנחייתו להבנתם המוגבלת של אלה שביקשו את עצתו . בשל נטייה זו קל מאוד להבחין ברמות רבות בהנחייתו . ברמה הגבוהה
|
פראג
|
|