|
Page:11
היֵה מה שאתה | 11 הבחירה באָרוּנָאצָ'לָה לא היתה מקרית כלל וכלל . הוא קישר תמיד את השם אָרוּנָאצָ'לָה עם אלוהים, והופתע מאוד כאשר נודע לו שאין זו מלכוּת שמימית כלשהי, אלא ישות מוחשית על פני האדמה . מאז ומתמיד ראו ההינדואים בהר את התגלמותו של האל שִׁיוָה, ולימים היה וֶנקטָראמַן חוזר ואומר שעוצמתו הרוחנית של אָרוּנָאצָ'לָה היא שחוללה בו את מימוש העצמיות . אהבתו להר היתה כה עזה, עד שלא היה אפשר לשכנע אותו להרחיק מבסיסו יותר משלושה קילומטרים למן היום שהגיע אליו, בשנת ,1896 ועד יום מותו ב- 1950 . כעבור שנים אחדות על מורדות ההר החלה מודעותו הפנימית להתגלם כקרינה רוחנית חיצונית . הקרינה הזאת משכה אליה מעגל קטן של חסידים, ואף ששתק רוב הזמן, החל בייעודו כמורה . אחד מחסידיו הראשונים, שהתרשם מאוד מקדושתו וחוכמתו הגלויות לעין של האיש הצעיר, החליט לכנותו בְּהָגָוַאן שְׁרִי רָמָנָה מָהַרְשִׁי ; הפירוש של בְּהָגוַאן הוא 'אלוהים', שְׁרִי הוא תואר כבוד הודי, רָמָנָה הוא קיצור שמו וֶנְקָטָרָאמַן, ומָהַרְשִׁי הוא תואר כבוד שפירושו בסנסקריט 'רואה גדול' . השם מצא חן בעיני החסידים האחרים ועד מהרה היה לתואר שבו נודע ברחבי העולם . בשלב זה של חייו דיבר רמנה מעט מאוד והנחייתו נמסרה באופן יוצא דופן . במקום להנחות באופן מילולי, הוא הקרין בקביעות כוח או עוצמה שקטה שדוממו את דעתו של מי שהיה מכוּונן עימו, ומפעם לפעם הקנו למחפש חוויה ישירה של המצב שבו היה רמנה עצמו שרוי באופן תמידי . בשנים שלאחר מכן הוא החל גם להנחות הנחיות מילוליות, אך גם אז היתה ההוראה השקטה זמינה תמיד לאלה שהיו מסוגלים להפיק ממנה תועלת . שְׁרִי רָמָנָה טען כל חייו שהזרימה החרישית הזאת של עוצמה שקטה מייצגת את הנחייתו באופן הישיר והמרוכז ביותר . החשיבות שייחס לה באה לידי ביטוי בהצהרה שעליה חזר שוב ושוב, שהנחייתו המילולית נמסרת רק למי שאינו מסוגל להבין את הדממה שלו . במרוצת השנים הלך והתפרסם . קהילה התגבשה סביבו, רבבות מבקרים נהרו אליו ובשני העשורים האחרונים לחייו נחשב לקדוש הנערץ והאהוד
|
פראג
|