sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 התגלות המלאך בפני הגר וישמעאל מלווה בגילוי נביעה ( באר 'זמזם' ) ולאחר מכן כאמור בבניית ה'כעבה' במכה על ידי אברהם וישמעאל . יוצא שתנועת האיבוד והנידוי הופכת למחווה מייסדת של מקום, ולא סתם מקום, אלא 'מרכז העולם' ( 'אבן השתייה' או לחלופין ה'כעבה' ) , שרק ביחס אליו ההתמצאות בעולם אפשרית . ולבסוף, האקט המייסד חל גם בתחום המסמן — שמו של ישמעאל, שניתן לו מתוך האיבוד וההתגלות . אם כן, סיפור ההליכה לאיבוד הוא סיפור של פירוק והרכבה, פיצול והאחדה, הרחקה והשבה, היעלמות והופעה, גלות והתגלות — סיפור שעוד נלמד את שיעורו בנוסח משחק 'פורט-דה' [ fort - da ] אצל פרויד . עם זאת, הוא גם סיפור של פצע שאיחויו איננו שלם, סיפור של עקירה שאינה מוצאת מושב — לא בעולם ולא בספרות . סיפורו של ישמעאל מסמן את ההליכה לאיבוד כחוויה מייסדת של אובדן, שאומנם נבלעת בתוך סיפורי גירוש, גלות וגאולה, אך עדיין אפשר וצריך לייחד לה סגולה . הכוונה היא להתנסות עמוקה של אי-התמצאות ואי-התמקמות המהווה משלב בתוך חוויית הקיום, ואותה נבקש לייחד ולחקור . חיבור זה מבקש להאזין לרגע אחד ומיוחד — לרגע ההתעוררות במדבר, בטרם נעשה מקום, בטרם הוּשב ישמעאל למקומו בקוראן או במדרש, באותו מרחב-זמן שבטרם היענות .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help