|
Page:9
9 הקדמה ומרתקות ? אילו שינויים חברתיים עומדים בפנינו ? וכיצד נוכל להכין את הדור הבא להתמודד עם אתגרי העידן החדש ? בפרק השני זה הזמן להגיב ! מודל פעולה לטובת דור האלפא ( הילדים שנולדו בין השנים 2010 – 2025 ) , נסקור איך התמודדנו כחברה עם המהפכות הקודמות ומה אפשר ללמוד מכך אל מול המהפכה הנוכחית של הבינה המלאכותית . נכיר את המושג "ברבור שחור" — תופעה בלתי צפויה ומערערת במציאות כמו טכנולוגיית הבינה מלאכותית, ואת הדרכים להתמודד עם התופעה כאן ועכשיו . התמודדות זו תסייע לילדינו לפתח עמידות ואפילו אנטי-שבירות אל מול המציאות המשתנה . בפרק השלישי מודל הוליסטי לפיתוח אנטי-שבירות בעידן המכונות נחשוב על הערכים המרכזיים שעלינו לשמר בעידן הבינה המלאכותית, ועל המיומנויות שעלינו לפתח כדי להתמודד בהצלחה עם השינויים המהירים שמביאה הטכנולוגיה . האם פיתוח כשירות בינה מלאכותית מספיק או בנוסף לה נדרשות יצירתיות ומיומנויות חברתיות כדי לשגשג בעולם החדש ? אילו עקרונות עלינו לאמץ היום כדי להגיב ביעילות לשינויים המהפכניים של העידן החדש על מנת להכין את הדור הבא למצות את ההזדמנויות ולהתמודד היטב עם האתגרים הרבים שנכונו להם ? בפרק הרביעי כך נשפיע על המציאות — אומה של יזמים נכיר יישומים קונקרטיים של מודל הפעולה שהוצג בפרק השלישי, ונתוודע למיזמים חדשניים שפותחו על ידי אנשי חינוך . באמצעות מורים יזמים אלה נכיר דרכים לרתום את הבינה המלאכותית לשיפור החינוך בצורה מעשית . אילו מיזמים חדשניים שפותחו על ידי אנשי חינוך יצליחו להוביל שינוי משמעותי בשטח ? מה אפשר ללמוד מהיוזמות הללו ? ואילו אתגרים עדיין ניצבים בפנינו ? האם הבינה המלאכותית תסייע בפיתוח מיומנויות חברתיות ורגשיות בקרב תלמידים ? היכרות זו תוביל אותנו לשאלות החשובות — האם אנשי החינוך באמת יכולים להיות היזמים שישפיעו על המציאות ויעצבו עתיד חינוכי טוב יותר
|
לימור ליבוביץ
|
|