sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 / בעל הבית הציבורי בישראל . בחרתי בקריירה בשירות המדינה מתוך רצון לקחת חלק בעשייה למען מדינת ישראל . בעודי סטודנט לתואר ראשון התחלתי לעבוד בבנק ישראל, ותוך פרק זמן קצר קודמתי למשרת כלכלן עם קביעות . במשך כעשור שימשתי במספר תפקידי מפתח בתחום הפיקוח על הבנקים, חלקם בתהליכי הליבה . בשנת 2012 "השאיל" אותי בנק ישראל למנכ"ל משרד ראש הממשלה לשמש יועץ מקצועי בכיר . במהלך התפקיד עסקתי במיזמים כלכליים וחברתיים לאומיים גדולים, ונחשפתי באופן רוחבי לכל עבודת הממשלה וגופי הסמך . כחלק מדרישות התפקיד נכחתי בכל שבוע בישיבות ממשלה, פעלתי, דבר יום ביומו, מול שרים, מנכ"לים ואנשי מפתח במגזר הציבורי והעסקי, וצברתי ניסיון שהעניק לי הצצה לרוחבה ולעומקה של כל המערכת . לאחר שפרשתי מהשירות הציבורי ומבנק ישראל עברתי לצידו השני של המתרס והקמתי חברה לייעוץ אסטרטגי ולניהול פרויקטים, בין השאר עבור גופים שנדרש בהם הידע והניסיון הפנימי שרכשתי במסדרונות השירות הציבורי בהתנהלות מול מנגנוני המדינה הסבוכים, ובכלל זה משרדי ממשלה, גופים ציבוריים ורשויות שונות . כך קיבלתי פרספקטיבה נוספת על אופי ההתנהלות של המערכות הציבוריות, והפעם מול השירות הציבורי במדינה . כשחזרתי לשירות הציבורי השלמתי את התמונה כראש מטה המדען הראשי וראש רשות החדשנות, גוף ממשלתי מקצועי שגם הוא מקיים מהלכים רוחביים עם משרדים ועם גופי ממשל שונים . אם תרצו, אני בשר מבשרו של הדיפ- סטייט . באחת הפגישות התלונן בפניי מנכ"ל של עמותה גדולה על כך שהבעיה שלנו היא שנבחרי הציבור עומדים ברחבה ולא יודעים להבקיע . "אתה פשוט לא מבין את המשחק," עניתי לו . "במשחק הזה נבחרי הציבור בכלל לא שחקנים על המגרש . במקרה הטוב, הם המאמן שיכול לצעוק מאחורי הקו על השחקנים, ואם יש לו מזל יצליח לפעמים להחליף שחקן או שניים . אבל השפעת נבחרי הציבור על המשחק מוגבלת" . אם להמשיך את הדימוי מעולם הכדורגל, העם משול לבעלי הקבוצה . מייצגים אותו הדירקטוריון והנהלת הקבוצה, שהם הכנסת והממשלה . עמותות מהמגזר השלישי, למשל, הן כמו האוהדים ביציע . אם הם מאורגנים היטב, הם יכולים לצעוק יחד או להיפגש עם גורמים בקבוצה

ידיעות אחרונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help