sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

פרקי הספר בנויים על פי הדיון בפרמטרים של מרחב וזמן שהיו הגורמים המרכזיים בשינויים שהתחוללו בחשיבה של הפילוסופיה המדעית בזמנו של פרויד . הפרק הראשון מבהיר בהרחבה את נקודת המבט הזו של הספר ואת הרציונל שלו . אפרט את הרקע התיאורטי ואת ההקשרים ההיסטוריים של חקר הפתולוגיה בתקופתו של פרויד ואת מתודת החשיבה של האנתרופולוגיה הסימטרית . אסביר כיצד יכולה האנתרופולוגיה הסימטרית לתרום לקריאה הפרשנית של הגותו של פרויד . לשם כך, אציג שתי השתלשלויות היסטוריות בתרבות המערב שהיו הרקע לפעילותו של פרויד . האחת מגוללת את תולדות דרכי החשיבה על מושג הפתולוגיה עד לזמנו של פרויד . השנייה מציגה את ההתפתחויות במדע הפיזיקה . עמדותיו של פרויד ממוקמות ביחס לשתי השתלשלויות אלה כחוקר של מדעי 1 כך הספר הנוכחי מראה את חתירתו לשמר מהצד האחד האדם . את הישגי המתודה המדעית ומהצד האחר את מאמציו לשלב בה חשיבה הרמנויטית כדי לעצב מתודה ראויה לחקר האדם המציבה גבול לאובייקטיפיקציה שלו . הפרק השני והשלישי מפרטים את התכונות האפיסטמיות של המתודה של פרויד שביקשה לגבש ידע מדעי על המרחב והזמן בעולם האנושי . בדרך זו מוצגת אמירה חדשה על הדרך שחברה אנושית אמורה לגבש ידע על האדם . לצד זה, מודגשת החשיבות שידע זה יהיה בתהליך של התבהרות מתמדת ביחס לזיקתו למכלול ההיסטורי והחברתי . הפרק השני מנתח את השימוש שפרויד עושה בחקר הפתולוגיה כתיאוריה ביקורתית המבקשת להאיר היבטים מרכזיים בחקר המרחב האנושי השואף לגשר בין חקר האובייקט לבין חקר הסובייקט . בתקופתו של פרויד רווחה במדע המגמה שהעדיפה לנקוט יחס רדוקטיבי לאדם כמושא מחקרי ולבטל את אנושיותו וייחודו תוך הכחשת העובדה שמסגרת 1 . מדעי האדם חותרים להרחיב את ההבנה על העולם האנושי באמצעות גישה רב - תחומית שחוקרת רעיונות, שדות פעילות, מבנים וחפצים שמתקיימים בניסיון האנושי . ציפי בן עמי 12

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help