sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מאי‑‑שביעות‑‑רצון מהישגי התלמידים, הישגים המתבטאים לדוגמה בתוצאות מבחנים סטנדרטיים מקומיים, ארציים, ובעיקר בין‑‑לאומיים . חלק הארי של הביקורת מופנה לאיכות ההוראה בבתי הספר, וביתר פירוט, לכישורי המורים המלמדים את התלמידים ולרמתם האקדמית . אצבע מאשימה מופנית גם למוסדות המכשירים מורים - אוניברסיטאות ומכללות . הטענה המושמעת שוב ושוב היא שאינם עושים את מלאכתם כראוי . בנוסף מועלות שתי טענות שבעקיפין אף הן מכוונות כלפי תוכניות המכשירות סטודנטיות וסטודנטים להוראה : האחת, מחסור במורים, בעיקר בתחומי הוראה מסוימים ובאזורים מסוימים, אשר נובע ממספרם ההולך וקטן של מועמדים להוראה ומנשירה רבה מהמקצוע ( ראו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 2019 ; וינינגר, 2018 ) . השנייה, ירידה באיכות הסטודנטים להוראה ( הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 2019 ; וינינגר, 2018 ; כפיר ואריאב, 2008 ) . ההכשרה להוראה בישראל הודרה שנים רבות מהאקדמיה ( גוברמן, 2017 ; דרור, 2008 ; לידור ואחרים, 2013 ) . גם כיום אין היא נחשבת דיסציפלינה מרכזית באוניברסיטאות ובמכללות האקדמיות הכלליות, אך היא מהווה את ליבת העשייה במכללות האקדמיות לחינוך, שהוקמו במיוחד כדי להכשיר מורות ומורים לבתי הספר בישראל ( דרור, 2008 ; לידור ואחרים, 2013 ) . מכללות אלו לא נהנו במהלך השנים מעצמאות אקדמית מלאה, שכן קובעי מדיניות במשרד החינוך ובמועצה להשכלה גבוהה ( מל"ג ) הם שהכתיבו למכללות האקדמיות לחינוך את מתווי ההכשרה להוראה . מגמה זו באה לידי ביטוי גם בשתי הרפורמות האחרונות בהכשרה להוראה בישראל - תוכנית המתווים המנחים להכשרה להוראה ( אריאב וכץ, ,2004 2005 ) ודוח ועדת המומחים לבחינת מבנה ומתווה ההכשרה להוראה במוסדות להשכלה גבוהה בישראל רוני לידור וציפי ליבמן 10

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help