sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

במכללות האקדמיות לחינוך ובמכללות האקדמיות הכלליות הכשרת מורים כוללת גם הכשרת סטודנטיות ( גננות ) לעבודה בגני הילדים . ההכשרה להוראה נתפסת כמקצוע מורכב הכולל כמה תחומים ( ראו לדוגמה גוברמן, 2017 ; גוברמן וארביב‑‑אלישיב, 2017 ; 2012 , Darling ‑ Hammond and Lieberman ) . כך לדוגמה, בספרם The Professional Teacher Educator : Roles , Behaviour , and Professional Development of Teacher Educators , לוננברג ועמיתים ( 2014 , . Lunenberg et al ) בוחנים כמה תחומים שבהם עוסקים המכשירים להוראה, ומכאן גם הסטודנטים הלומדים בתוכניות ההכשרה השונות : ( א ) הוראה - הוראה המתאימה לסטודנטים וסטודנטיות הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה ; ( ב ) מחקר - עריכת מחקרים רלוונטיים הן לדיסציפלינה הנלמדת והן להוראת הדיסציפלינה בבתי הספר השונים ; ( ג ) אימון - ליווי והנחיה של סטודנטים בשדה בסביבה בית‑‑ספרית אותנטית ; ( ד ) פיתוח תוכניות לימודים - כתיבה של מערכי שיעור, יחידות הוראה מתפתחות ותוכניות לימודים חודשיות / סמסטריאליות / שנתיות / רב‑‑שנתיות ; ( ה ) גישור - בעיקר גישור בין המוסד המכשיר ( האקדמיה ) לבין בתי הספר ( השדה ) שבהם מתנסים הסטודנטים בעבודתם המעשית ; ( ו ) הערכה - הערכת הסטודנטים ובדיקת התאמתם למקצוע ההוראה . איכות ההוראה של אלו המלמדים בבתי הספר היא אחד הגורמים המשפיעים על מעורבותם של תלמידים בתהליך הלמידה ועל הישגיהם האקדמיים ( ראו לדוגמה דרלינג‑‑המונד, 2021 ; מזרחי שטלמן, 2013 ; ; 2012 , Darling ‑ Hammond and Lieberman Libman , 2016 ) , ולכן גוברת ההתעניינות הציבורית - המקומית, הארצית והבין‑‑לאומית בתהליכים אלו . עם זאת, ההתעניינות הציבורית אינה עקבית והיא באה לידי ביטוי בעיקר כאשר נשמעת ביקורת ציבורית כנגד מערכת החינוך . ביקורת זו נובעת בעיקר מבוא 9

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help