sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

להסכמה חד‑‑משמעית ביחס לפרופיל אחד ורצוי של המאפיינים והתכונות של המורה "הטוב" או ההוראה "הטובה" . למרות חוסר הסכמה זו, על סוגיה אחת הקשורה להוראה טובה ולמומחיות בהוראה קרוב לוודאי שמרבית חוקרי החינוך יסכימו, והיא - שכדי להיות מורה טוב, או כדי להגיע להוראה טובה, רצוי שהמורה יידרש לעבור הכשרה, התמחות ופיתוח מקצועי שיכשירו אותו לבצע את מלאכתו בצורה הטובה ביותר והיעילה ביותר ( בק, 2013 ; דרלינג‑‑המונד, 2021 ; נגר, 2013 ; Darling ‑ Hammond and Lieberman , 2012 ) . בנוסף לכך מוסכם בדרך כלל שעל הסטודנט לעבור הכשרה יסודית, מקיפה ועדכנית שתכין אותו להתמודד עם אתגרי העת הזו, וגם עם אתגרי העתיד, במהלך עבודתו בבית הספר . על הסטודנט גם להתמחות בהוראת המקצוע ובמלאכת החינוך, ועליו להמשיך בפיתוח המקצועי שלו גם במהלך שנות עבודתו . זאת ועוד, ההתמחות והפיתוח המקצועי משלימים את ההכשרה הבסיסית ומסייעים למורה לגבש את האני מאמין המקצועי, הפדגוגי והחינוכי המתאים לו והמועדף עליו . בספר זה, הכשרה להוראה בישראל - סוגיות רוחביות, אתגרים ודילמות , אנו מתמקדים בתהליכי הכשרה של סטודנטים להוראה במוסדות אקדמיים בישראל . הכשרת מורים הכשרת מורים ( teacher preparation ) נתפסת זה כמה עשורים כדיסציפלינה עצמאית שמטרתה העיקרית להכשיר סטודנטים להוראה למגוון המקצועות הנלמדים במערכת החינוך הפורמלית - בתי ספר יסודיים, חטיבות ביניים ובתי ספר תיכוניים ( ראו לדוגמה 2012 , Darling ‑ Hammond and Lieberman ) . ההכשרה להוראה מתרחשת במוסדות להשכלה גבוהה בישראל - מכללות אקדמיות לחינוך, אוניברסיטאות, ולאחרונה גם מכללות אקדמיות כלליות . רוני לידור וציפי ליבמן 8

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help