sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

עצם הפעלת מערכת המיון לבחירת המועמדים ללימודי הוראה, נדונות דילמות נוספות כגון : האוטונומיה האקדמית של המכללות האקדמיות לחינוך לעומת ריכוזיות משרד החינוך, ואחידות מאפייני המורה לעומת הצורך בפרופיל דיפרנציאלי לסוגי גננות ומורים שונים או למורים במגזרים שונים . לסוגיות אלו ואחרות מוצעות תשובות אפשריות שונות, ללא הכרעה סופית . פרק 3 - "אקדמיזציה כמכשול ? - מבט תוכני על הכשרת המורים בישראל" ( שלמה בק ) דן בשאלה אם האקדמיזציה של התוכניות להכשרת מורים תרמה להכשרה המקצועית למקצוע . הפרק מתייחס לתוכני ההכשרה כפי שבאו לידי ביטוי בחמישה דגמים שונים של הכשרה להוראה בבית הספר היסודי שהונהגו במערכת מימי קום המדינה ועד ימינו . הניתוח מראה שהאידיאל של מורה מחנך הומר בהדרגה לזה של מורה הדיסציפלינה . מהלך זה, שבאופיו מחקה את אופי הלימוד באוניברסיטאות, הוא בעייתי, משום שהוא אינו מתאים לצרכיו של הילד בבית הספר היסודי . במיוחד נראה שתפיסת המורה של ההכשרה האקדמית מוטעית, והיא הולכת ומאבדת את הקשר שלה עם ההוויה הבית‑‑ספרית . בעיקר, היא עלולה להכשיר טכנאים להוראה, שה"חומר" עומד בראש מעייניהם והם חסרי השראה רוחנית או עמדה ערכית . ספק אם היא מתאימה לצורכי הלומדים במאה הנוכחית, שצריכים מורה שיכול ללוות אותם במסע התפתחותם הקוגניטיבי, הרגשי והגופני, והם משוועים למורה שיאפשר להם ללמוד . פרק 4 - "מדיניות הכשרת מורים בראי התוכניות האלטרנטיביות" ( רוני רמות וציפי ליבמן ) מציג נקודת מבט ביקורתית על מדיניות הכשרת המורים בישראל לאור הפריחה של הכשרות המורים האלטרנטיביות בשנים האחרונות . תחילה נבחנות המגמות המרכזיות שהובילו לצמיחתן של ההכשרות האלטרנטיביות, ובהמשך נסקרת הספרות הרלוונטית דרך הטיפולוגיות השונות של הכשרות המורים כמו : אוניברסיטאות רוני לידור וציפי ליבמן 14

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help