sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

2 שתי המערכות - המכללות והאוניברסיטאות, שונות כלליות . זו מזו מבחינת משך ההכשרה, היקף הדרישות הלימודיות, מידת השילוב בין הלימודים הדיסציפלינריים במקצועות ההוראה לבין לימודי החינוך, וסוג התואר הניתן לבוגריהן : תואר אקדמי בהוראה ( . B . Ed ) במכללות, ותעודת הוראה באוניברסיטאות . ההיבט השני - שתי הרפורמות האחרונות שנערכו בהכשרת מורים בישראל : תוכנית המתווים המנחים להכשרה להוראה ודוח ועדת המומחים לבחינת מבנה ומתווה ההכשרה להוראה במוסדות להשכלה גבוהה בישראל . בהתבסס על סקירת מסלולי ההכשרה, היקף הסטודנטים הלומדים בכל מסלול ותוצרי שתי הרפורמות האחרונות, הפרק דן בכמה סוגיות עכשוויות בהכשרת סטודנטים להוראה בישראל . פרק 2 - "תבחיני קבלה לתוכניות הכשרה להוראה - מצב קיים, אתגרים ודילמות" ( ג'ודי גולדנברג ) עוסק בתבחיני כניסה לתוכניות הכשרה להוראה ובתהליך הבחירה של המתאימים ביותר ללימודי הוראה . הפרק מציג את הנעשה בארצות שונות ואת תהליכי קבלת סטודנטים ללימודי הוראה במוסדות האקדמיים בישראל . תחילה מוצג הרציונל לשימוש במערכת מיון ללימודי הוראה המתמקדת הן ביכולות הקוגניטיביות של המועמדים והן בהתאמתם האישיותית והמקצועית . מוצגים כלים שניתן להיעזר בהם במיון מועמדים, כגון מבחנים קוגניטיביים, ריאיון אישי, סימולציות, מבחני אישיות ושיטות הערכה נוספות . לבסוף מציג הפרק מערכת שפותחה בארץ למיון אישיותי‑‑מקצועי של המועמדים ללימודי הוראה - מסיל"ה, שמופעלת מאז 2016 על ידי משרד החינוך, ומובאים ממצאים המעידים על תרומתה למיון סטודנטים להוראה . הפרק מעלה גם סוגיות ודילמות הקשורות בשימוש במערכת מיון לבחירת המועמדים למקצוע לימודי הוראה . בנוסף לדילמה המרכזית לגבי 2 . ראו פרק 1 על תהליכי איחוד בין מכללות אקדמיות לחינוך ומכללות אקדמיות כלליות . מבוא 13

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help