sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 מייסון ארשיד שחאדה המעמיד פתרון הומני הולם לסכסוך המסלים בפלסטין / ארץ ישראל . בהקשר זה, עבודתה של שחאדה מערערת ומפרקת את הנרטיב המונוליתי המקובל שייחס לתנועה הקומוניסטית בפלסטין אחידות ולכידות כאילו מדובר בישות מוצקה אחת . בסיפור הרוויזיוניסטי של שחאדה התנועה הזו היא רב-קולית, הטרוגנית ופלורליסטית, בעלת שפע של תתי-זרמים ומגוון רחב של אישים . אלה מביעים עמדות מגוונות ולעיתים שונות ומתריסות בתוך אותה תנועה עצמה . עם זאת, דומה שהמשותף לכל הקומוניסטים הערבים הפלסטינים הללו היה המניעים הראשיים להצטרפות לשורות התנועה הקומוניסטית : יצירת ברית עם יהודים בלתי ציונים במאבק באימפריאליזם הבריטי ובציונות הקולוניאליסטית, שתסייע בידם לשפר את תנאי מחייתם ומחיית בני עמם ולטפס בסולם המעמדי, החברתי והכלכלי ; מאבק ב"פיאודליזם" הקרקעי הריאקציוני ובהון היהודי הקפיטליסטי ; וגם הנכונות להיכרות קרובה ואינטימית עם יהודים המשתייכים לארגון קומוניסטי סוציאליסטי המשותף להם, לערבים, ולפעילים יהודים בעלי ניסיון וידע אידאולוגי ומעשי במהות האג'נדה הקומוניסטית . תחום חשוב נוסף שבו דנה שחאדה ברגישות רבה הוא נושא הזהויות, המולדתית, הלאומית, הדתית והאוניברסלית הקומוניסטית . היא מלמדת אותנו שהמסגרת הקומוניסטית הפכה, בעיני חסידי הקומוניזם המקומי, למעין מעבדה הממזגת ומתיכה את כל הזהויות, פלסטינית, ערבית, דתית, נוצרית-מוסלמית וגם יהודית, לכלל מסגרת אנושית קומוניסטית שוות ערך שבה יכלו נאמני הקומוניזם, שכאמור היו גם לאומיים נאמנים, למצוא פתרון גואל למורכבות הייחודית של זהותם הקולקטיבית . כל זהות, מעצם טבעה, היא היברידית, גמישה, רבת-פנים ורב-ערכית ; אך שחאדה מראה היטב כיצד הנוסחאות הזהותיות ההיברידיות, הקומוניסטיות- פלסטיניות, נמצאו הולמות את אותם אינטלקטואלים ופעילים

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help