sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הקדמה | 11 אלא נכתב למבוגרים . בעיניו, אמנות היא כלי שתכליתו להציק, לדרבן ולטרוד מנוחה — ובפירוש לא כלי המלא מטבעו דווקא בכוונות טובות . מאז התמתן במידת-מה . הוא אמר שהפוליצר נתן לו ולז‘אנר הקומיקס בכלל ״אצטלה של מכובדות . ״ הפרס עודד אמנים אחרים ללכת בעקבותיו . כאשר משוחחים עם ספיגלמן, אפשר להבין איך יכול אמן לשנות את גבולותיו של ז‘אנר אמנותי, גם אם הוא לא עושה זאת לגמרי בכוונה . הוא היה ונותר מקור של השראה למי שמבקשים לעשות זאת גם הם . אף שישנן הקבלות רבות בין ספרי קומיקס למשחקי מחשב, הפופולריות התרבותית של משחקי מחשב התפשטה מהר פי כמה מזו של הקומיקס . טורניר משחקי המחשב הראשון במדיסון סקוור גארדן, ניו יורק, התקיים בשנת 2015 , מול 20 אלף צופים ; אמזון רכשה את טוויץ‘, אתר סטרימינג של משחקי מחשב, תמורת 970 מיליון דולר ; ומוזיאונים מובילים בעולם, ובכללם המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק והסמית‘סוניאן בוושינגטון, הוסיפו משחקי מחשב לאוספי הקבע שלהם . בימינו, משחקי מחשב אינם נדחקים עוד לקומץ ז‘אנרים מוּכּרים — משחקי ירי, משחקי הרפתקאות, משחקי תפקידים וכן הלאה . לצד להיטי ענק למכשירים ניידים כמו ״אנגרי בירדס״ ו״קנדי קראש״ אפשר למצוא משחקים עצמאיים, פרויקטים חדשניים אשר מותחים את גבולותיהם של הז‘אנרים הפופולריים בתחום ומעוררים תחושה אמנותית ואפילו אישית . עם אלה אפשר למנות למשל את Journey , Braid ו- Gone Home , וגם את The Walking Dead של חברת Telltale Games . בעינינו, על כל פנים, ז‘אנר המשחקים המרתק ביותר הוא ״משחקים למען שינוי״ : משחקים שנוצרו לא רק כדי לבדר, אלא גם כדי לקדם שינוי חברתי חיובי ולהתמודד עם הבעיות הקשות ביותר בעולם .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help