sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | מלמידת מורות לביצועי הוראה : מורות חדשות בסביבות הוראה מגוונות זהות ( 2013 Goldberg, ) ולחצי חִברות במקום העבודה משפיעים על הלמידה המקצועית של מורות חדשות ( 1990 Ng et al . , 2010 ; Zeichner & Gore, ) . מחקרים אחרים האירו את עינינו באשר לתפקיד החיוני שממלאים עמיתים, חונכים ומדריכים בתהליכים רפלקטיביים ( Nasser - Abu Alhija & Fresko, Orland - Barak, 2012 ; 2010 ) ובטיפוח תחושת המסוגלות של המורות ( 2001 Mulholland & Wallace, ) . נראה אפוא כי עיקר ההתמקצעות והחִברות בתהליך ההתכשרות להוראה מתרחשות תוך כדי עבודה במגע בין עמיתים ( 2010 Horn & Little, ) . מורכבותם של תהליכי חִברות בקרב מורות חדשות נובעת גם מקיומן של אידאולוגיות וקבוצות חברתיות מרובות ולעיתים מתחרות ( , . Zeichner et al 1987 ) . על המורה החדשה למצוא דרך משלה לגייס תמיכה בקרב קבוצות המורות ובעלי התפקידים . מכאן החשיבות של כישוריהן הפוליטיים של מורות בהתהוות . מכאן גם עולה השאלה כיצד ללמד ולעודד את המתכשרות להוראה לפתח פרקטיקות אישיות בתוך ההקשר המוסדי ( 1997 Calderhead & Shorrock, ) . אשכול מחקרים שבחנו תהליכים של שינוי תפיסות בקרב מורות חדשות מצביע על ההשפעה החזקה של הסביבה הבית - ספרית על הבנתן את המושג "הוראה אפקטיבית" ( 2010 , . Ng et al ) . מחקר האורך הוותיק של ראסט ( 1994 Rust, ) מדגים באופן ייחודי את המעבר של פרחי ההוראה מתפיסות של הוראה - למידה שבהן הילד ניצב במרכז, האופייניות לשלב ההכשרה, לתפיסות הממוקדות בבקרה ובשליטה בהוראה, הצומחות בשנות ההוראה הראשונות לנוכח ההיבטים המעשיים של ההוראה . זאת ועוד, הקשרים ההדדיים בין אמונות אישיות ובין הנורמות המקובלות במקום העבודה, לצד היחסים בין מורות, חונכים וחברי הנהלה, מצביעים על מורכבותו הרבה של תהליך הלמידה בהכשרה להוראה . למרות זאת, רוב המחקרים העוסקים בתהליך זה מציגים אותו מהיבט אחד בלבד, לרוב זה של תפיסותיה האישיות של המורה ( & Opfer Pedder, 2011 ) , או לכל היותר של יחסי חונך ומתמחה ( 2010 Orland - Barak, ) . כדי להתיר ולהמשיג את התהליך הסבוך, אנו מציעים נקודת מבט אקולוגית כוללת ( 2002 Keiny, ) והרחבת הדיון גם אל האופן שבו התנאים הבית - ספריים, הפנימיים והחיצוניים, המקדמים והמעכבים, מתבטאים בעיצוב תהליכי הלמידה והלמידה מחדש, החִברות, האמונות ופרקטיקות ההוראה של המורות החדשות . אנו קוראות ( וכותבות ) להישען על מסגרת תאורטית המכירה בכך שחוויות המורה בשדה הן מארג מורכב של הקשרים, אנשים ואינטראקציות ( & Opfer

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help