sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מבוא | 11 למידת מורות חדשות במקום עבודתן – נקודת מבט רגישה להקשר הפרקים בספר זה מאירים את היחסים בין תהליכי הלמידה המקצועית של המורות החדשות ובין אופיין של סביבות הלמידה שלהן . בתקופת ההתמחות המורות החדשות לומדות מסביבתן במגוון דרכים ומאמצות אסטרטגיות למידה אישיות שונות . הן עשויות להישען על עמיתים בעלי דרגות שונות של מומחיות – מורים, חונכים, מדריכים וחברי הנהלה, או לבחור ללמוד באופן עצמאי ממקורות וממשאבי מידע שונים . אסטרטגיות למידה אלו מושפעות מסביבת הלמידה המקצועית, ובעיקר מבית הספר ומהקהילה המקיפה אותו . מבחר הסיפורים והתרחישים בכל פרק מרחיב את היריעה באשר לאסטרטגיות ולמשאבים המעורבים בלמידה של המורות החדשות, כפי שמעצבים אותם ההקשרים החברתיים - תרבותיים הייחודיים של בתי הספר . ללמוד ללמד בתוך ומתוך מקום העבודה לאחר כמעט חמישה עשורים של מחקר אמפירי ניכרת התרחבות של הידע המחקרי הנוגע להתפתחות כישורי ההוראה בתהליך הלמידה המקצועית ( 1998 , . Opfer & Pedder, 2011 ; Wideen et al ) . ממחקרים עולה כי מורים מקדישים זמן רב בשנות ההוראה הראשונות ללימוד מחדש של תחום הדעת ( למשל, 2013 Hashweh, ) , או בלשונו של שולמן ( 1987 Shulman, ) : להפוך את ידע התוכן של תחום הדעת לידע תוכן פדגוגי ( PCK ) . החל מסוף שנות השמונים התפתחה המשגה קוגניטיבית והתנהגותית של כישורי ההוראה, המדגישה את האופן שבו תהליכי חשיבה וידע משפיעים על ההבנה של המורות ועל פעולותיהן ( 1997 Calderhead & Shorrock, ) . מחקרים המשווים ידע של מורים מומחים לזה של מורים מתחילים מעידים כי מורות ותיקות נשענות על ידע מגוון בהתמודדותן עם מצבים בכיתה ( 1987 Shulman, ) , וכי הלמידה המקצועית של מורות נמשכת לאחר שלב ההכשרה – תוך כדי עבודה . וילסון ( 2013 Wilson, ) הראתה כיצד בעקבות ההתנסויות בשדה במהלך ההוראה גוברת מיומנות המורות הן בתחום הדעת הן בדרכי ההוראה . מחקרים לימדו אותנו גם על התפקיד המרכזי של אמונות וחוויות למידה קודמות בעיצוב הידע המקצועי של מורות בשלבי התפתחותן המקצועית ( Gay, 2010 ) . אמונותיהן באשר להוראה טובה, דימוין המקצועי העצמי, דמויות חיקוי שנקרו בדרכן – כל אלה משפיעים על הבניית הלמידה וההוראה שלהן ( Pajares, 1992 ) . מחקרים העניקו לנו גם הבנה טובה יותר באשר למגוון האופנים שבהם

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help