sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 | מלמידת מורות לביצועי הוראה : מורות חדשות בסביבות הוראה מגוונות נובע משילוב בין גורמי הניעה ( מוטיבציה ) ומשאבים אישיותיים המאפיינים בעלי מקצוע מכווני ניעות אישית, ובין היערכות מיטבית של בתי ספר ומנהלים, שהיו מודעים לצורכי הלמידה של מורות חוצות גבולות תרבות . בפרק השמיני מציגה אורלי חיים ראיונות עם מורות לאנגלית רב - לשוניות – מורות שעלו לארץ מארצות שאינן דוברות אנגלית ומורות ערביות ישראליות תלת - לשוניות . מורות רב - לשוניות אלו – שדילגו תדיר בין הלשונות ובין התרבויות הבית - ספריות שבהן גדלו לבין תרבות בית הספר הממלכתי העברי – דיווחו על קשיים, אך גם על משאבים תרבותיים לשוניים רחבים שסייעו להן . בטווח הארוך משאבים אלו מאיצים למידה מקצועית של מורות ומאפשרים מנעד וגמישות בהוראה . בשער החמישי נדונים ממצאי המחקר באופן אינטגרטיבי תוך התייחסות לקשר בין תמיכת הסביבה בלמידת מורות חדשות לבין דפוסי למידה מקצועית ( למידה מעמיתים ולמידה עצמאית ) וכן תוך התייחסות לביצועי ההוראה שלהן . כמו כן נדונה השפעת הסביבה ותרבות הלמידה, כאשר אלה שונות מתרבות הלמידה שהמורה החדשה מגיעה ממנה . מסקנות המחקר מלוות בהמלצות לעיצוב מגוון מסגרות התמחות ולמידה מקצועית רגישות תרבות וקשובות לדפוסי הלמידה של המורות החדשות . במבט כולל על פרקי הספר ניכר קשר רב חשיבות וארוך טווח בין תמיכת הסביבה בלמידה של המורות החדשות ובין דפוסי הלמידה המקצועית וביצועי ההוראה שלהן . מסקנות המחקר מלוות בהמלצות לעיצוב מגוון מסגרות של התמחות ולמידה מקצועית, הרגישות לתרבות ומביאות בחשבון גם דפוסי למידה של מורות חדשות .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help