sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

זירת הידע ובניית קהילה בשירותי אנוש בישראל 13 להגדיר תחום זה ולהציג במשפטים בודדים את מהותו סטודנטים הלומדים בחוגים ל שירותי אנוש מוצאים עצמם לא פעם נבוכים כאשר הם נדרשים להסביר מה הם בעצם לומדים מבוכה זו מול שאלת המהות של שירותי אנוש — שהיא מטרידה וגם מרגשת, מסקרנת וגם מאתגרת — נובעת מאופיו הדינמי והבין-תחומי של תחום דעת זה התחום עדיין לא כפוף למסורות מכובדות ומכבידות, ובהיותו כזה מתאפשר לעוסקים בו לפתחו לכיוונים מגוונים, בהתאם לשיקולי עניין, למעשיות ואף לאילוצים ארגוניים כך למשל, יש המדגישים את הקשר בין שירותי אנוש לבין שדות ידע משיקים, הקשורים בניהול מתוך מחויבות לטיפוח מיומנויות המועילות להתנהלות במערכות של ארגוני עבודה ; אחרים מדגישים היבטים הקשורים במיסוד הפרופסיות השונות שהסטודנטים רוכשים ( ביניהן ניהול משאבי אנוש כמקצוע ) וגיבוש גבולותיהן ויוקרתן המקצועית ; יש המדגישים את הזיקה שבין שירותי אנוש לבין עבודה סוציאלית כמקור השראה, ויש כאלה המבליטים את חשיבותה של מדיניות ציבורית ופיתוח שירות ציבורי כחלק מיחסי אזרח-מדינה מכל מקום, ההתגבשות של שירותי אנוש כתחום דעת בין-תחומי היא חלק ממגמה מתמשכת בעולם האקדמי בכללותו, אשר נוטה יותר ויותר לתמוך בשילובים ובחיבורים בין תחומים שהיו בעבר סגורים ומסתגרים כמו תחומי דעת צעירים נוספים — למשל, לימודי מגדר ולימודי תרבות — גם תחום שירותי אנוש צמח באקדמיה בנקודת זמן שבה חיבורים כאלה והגמישות הרעיונית המעצבת אותם זוכים לסובלנות ואף לאהדה האופי הדינמי והבין-תחומי של שירותי אנוש לא נוגע רק לאתגר הגדרתו כעורכי ספר זה, המוקדש כולו לתחום זה , נדרשנו כבר בשלב ראשוני להחליט מה ייכלל בספר וייחשב כחלק מגוף הידע הישראלי של שירותי אנוש ומה ייוותר מחוץ לגדר החיפוש אחר עיקרון מארגן, שינחה אותנו ואת קוראי הספר, הוביל אותנו לשקול שתי דרכים אפשריות הדרך הראשונה מוצעת במאמר הפתיחה לספר, שנכתב על ידי ציון ברנץ ושירה ורדי המהלך האינטלקטואלי, שנוקטים ברנץ וורדי, הוא זיקוק המגוון הנכלל תחת שירותי אנוש כתחום דעת רחב ומקיף באופן שמציע תשובה כוללנית בדבר טיבו של הידע ב שירותי אנוש ברנץ וורדי סבורים שיש לראות ב שירותי אנוש לא רק תחום דעת אקדמי חשוב, אלא גם מקצוע גנרי ומציעים להגדיר את שירותי אנוש על בסיס מאפיין זה הפרק דן בצורך החברתי במקצוע כזה וממפה את הידע, המיומנויות

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help