sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 דלית שמחאי, אורנה בלומן וציון ברנץ ענפי שירותים מעבר זה מוכר בביטויים כמו "חברת השירותים", "כלכלת השירותים" ו- ”deindustrialization“ בהיותו תחום דעת צעיר, שירותי אנוש עדיין לא התמסד תחת הגדרות נוקשות של מסורת אינטלקטואלית סמכותנית והוא מאופיין בגמישות ובפתיחות הטיפוסיים לתחומים צעירים ובין-תחומיים ( אינטרדיסציפלינריים ) , שמבוססים על שילוב תפיסות שמקורן במספר דיסיפלינות גם באקדמיה הישראלית תחום הדעת של שירותי אנוש הוא חדש יחסית ולכך מספר היבטים בולטים הראשון הוא בעובדה, שבעת שספר זה רואה אור יש רק שלושה מוסדות אקדמיים בישראל שבהם שירותי אנוש נלמד במסגרת חוג עצמאי באוניברסיטת חיפה נפתח החוג ב- ,1995 במכללה האקדמית עמק יזרעאל ב- 2002 ובמכללה האקדמית תל חי ב- 2008 היבט נוסף לצעירותו של התחום בישראל ניתן לראות בעובדה כי רבים מהחוקרים ומהמורים בחוגים ל שירותי אנוש , המפרסמים את מחקריהם בכתבי-עת בינלאומיים, קיבלו את הכשרתם האקדמית בדיסיפלינות משיקות במדעי החברה עוד שלוש עדויות לצעירותו של התחום הן שאין בארץ כתב-עת אקדמי שמוקדש ל שירותי אנוש, ש לא קיימת אגודה אקדמית ישראלית ושלא מתקיים כנס ישראלי שנתי, כמקובל ברבות מהדיסיפלינות הוותיקות הוצאתו לאור של ספר שירותי אנוש — תיאוריה, מחקר ופעולה בתחום מתפתח היא, אם כן, ביטוי ראשון לתהליך של התבגרות והתמסדות תחום דעת זה במרחב של האקדמיה הישראלית זהו גם הסימן הראשון להצלחתו של שיתוף פעולה בין שלושת החוגים במוסדות שהוזכרו אוסף הפרקים הכלולים בספר ומגוון החוקרים ואנשי המקצוע ( practitioners ) שתרמו לספר מכישרונם ומידיעותיהם משקפים תהליכים של הבשלה להתאגדות ; האוסף גם מסמן מבט הפונה פנימה ומעיד על פוטנציאל לחיבור, תוך שהוא מראה את היכולת והנכונות לייסד קהילה משותפת לכל החברים מהאקדמיה ומעולם המעשה הספר מהווה עדות לרצונם של העוסקים בתחום בהחלפת רעיונות, להתעניינותם בהעלאת תובנות, בסיעור מוחות ובעריכת דיונים ובעיצוב כיווני מחשבה מחברים כל אלה יחד מתגבשים לגוף ידע משמעותי, שהוא צעד ראשון בשרטוט דמותו של תחום הדעת של שירותי אנוש בישראל הספר משקף תהליך של מיסוד והוא תורם לכך תרומה משל עצמו בתוך כך, הוא גם נותן מענה לסוגיה המלווה את העוסקים ב שירותי אנוש , המתבקשים מעת לעת

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help